شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه

حوزه/ مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، یادواره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور استاد بااخلاق قرآن کریم با معرفی نفرات برتر در مدرسه معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این مراسم که شامگاه ۱۲ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه با تبریک ایام الله دهه و سال روز ورود امام به ایران همچنین اعیاد رجبیه، با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم در دین اسلام، گفت: بعثت پیامبر(ص) در راستای بعثت انبیای الهی و قرآن کریم هم آخرین کتاب الهی برای هدایت بشر است که تا قیامت جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: است، اسلام اکمل ادیان و رسول خاتم، اعظم انبیا الهی است و قرآن کریم هم جامع و دربردارنده همه آن چیزی است که خداوند متعال در تاریخ انبیا برای بشریت وحی فرموده است.

استاد حوزه تصریح کرد: اهمیت و جایگاه قرآن کریم از جنبه های مختلف قابل بررسی است و از دو جنبه مهمتر است یکی موضوع مهم رهایی‌بخشی بشریت از ظلمت و گمراهی و دیگر برپایی حکومت عدل الهی و اسلامی است.

آیت الله سیفی مازندرانی افزود: با قرار دادن این دو هدف در کنار هم به این نکته پی می‌بریم که تضمین کننده رهایی‌بخش از ظلمات، برپایی حکومت الهی و اسلامی است.

وی تاکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بعد از حکومت پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و چندماه کوتاه حکومت امام حسن مجتبی(ع)، اولین حکومتی است که در طول تاریخ اسلام به رهبری یک فقیه زاهد، عالم، توانمند و جامع شرایط فتوا و رهبری تشکیل شده است.

استاد حوزه با تاکید بر اهمیت پاسداشت نظام اسلامی تاکید کرد: این نظام نعمتی بزرگ و بیانگر آیه شریفه «إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاکَ اللَّهُ» است.

گفتنی است: این دوره از مسابقات از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه با حضور ۵۰ نفر به مرحله کشوری و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و دعاخوانی برگزار شد و ۳۱ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

اسامی طلاب برتر

در رشته قرائت تحقیق، مهدی متانت از قم، محمداسماعیل خورشید از قم، میثم حمیدی نیک از مرکزی، ایمان نیک شعار از اصفهان، سیدعلیرضا میرجلیلی از یزد رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

در رشته قرائت ترتیل، محمدمهدی محمودی از قم، امین صیدی از کرمانشاه، علی رهایی از اصفهان، محمد امیری فرد از خوزستان، جلیل رضا مزرجی از خراسان رضوی اول تا پنجم شدند.

در رشته حفظ کل، حسین خانی بیدگلی از اصفهان، حسین معتمدی از قم، محمدرضا احمدی از قم، مجتبی علیرضالو از تهران، موسی معتمدی از اصفهان حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

در رشته تفسیر مسعود غفاری فینی از کاشان حائز رتبه اول و میرمهدی موسوی اصل از قم، سیدمهدی هاشمی از اصفهان و مهدی حسن‌پور از قم به طور مشترک دوم شدند.

رتبه‌های اول تا پنجم رشته دعاخوانی را به ترتیب علی هاشمی از خوزستان، مهدی دهباشی از قم، اصغر کارجو از مرکزی، شهاب امانتچی از لرستان و سیدرسول فدایی از خراسان رضوی کسب کردند.

در رشته حفظ و معارف موضوعی علیرضا میرزایی از قم، محمدصادق حق گویان از قم، مسعود گلیفروشانی از قم حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در رشته نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، ناصر کریمی راد از قم اول و سیدمحمدعلی حسینی از قم، علی دبیری از فارس، محمدحسین ونائی از تهران به طور مشترک دوم شدند.

نام

نام خانوادگی

رتبه

رشته

استان

حسین

خانی بیدگلی

اول

حفظ کل

اصفهان

حسین

معتمدی

دوم

حفظ کل

قم

محمدرضا

احمدی

سوم

حفظ کل

قم

مجتبی

علیرضالو

چهارم

حفظ کل

تهران

موسی

معتمدی

پنجم

حفظ کل

اصفهان

مهدی

متانت

اول

قرائت تحقیق

قم

محمداسماعیل

خورشید

دوم

قرائت تحقیق

قم

میثم

حمیدی نیک

سوم

قرائت تحقیق

مرکزی

ایمان

نیک شعار

چهارم

قرائت تحقیق

اصفهان

سیدعلیرضا

میرجلیلی

پنجم

قرائت تحقیق

یزد

محمدمهدی

محمودی

اول

قرائت ترتیل

قم

امین

صیدی

دوم

قرائت ترتیل

کرمانشاه

علی

رهایی

سوم

قرائت ترتیل

اصفهان

محمد

امیری فرد

چهارم

قرائت ترتیل

خوزستان

جلیل

رضامزرجی

پنجم

قرائت ترتیل

خ.رضوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha