چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1070299
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
محمدرضا شایق

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد با بررسی وضعیت ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حالی که مردم دنیا جرأت شلیک یک گلوله به سمت آمریکا را نداشتند، امام خمینی(ره) فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، محمدرضا شایق عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد، عصر دیروز در آیین بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد آیات پنجم و ششم سوره مبارکه ابراهیم که خداوند مؤمنان را به یاد ایام الله امر می کند یادآور شد.

وی ادامه داد: اگر ما وقایع را روایت نکنیم دشمن روایت نادرست می کند و نسل بدهکاری در آینده ایجاد خواهد شد.

شایق با اشاره به وضعیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ملت ما ملتی تحقیر شده بود و بر اساس قانون کاپیتولاسیون یک آمریکایی می توانست هرجنایتی در ایران انجام دهد و یک شهروند عادی و حتی بالاترین مقام ایرانی هم حق اعتراض به یک سرباز آمریکایی را نداشت.

استاد دانشگاه ادامه داد: بالاترین مقام های ایرانی برای تردد در شهرهای کشور باید از مستشاران آمریکایی اجازه می گرفتند و این در حالی بود که مستشاران آمریکایی ماهی صدهزار تومان که ارزش آن الان ۲۵۰سکه می شود به عنوان حق توحش از ملت ایران می گرفتند.

شایق با معرفی کتاب نهضت امام خمینی(ره)، که امام راحل بر آن تقریظ زده اند به بیان مصادیقی از تحقیر ملت ایران در زمان شاه پرداخت و گفت: ذلت از این بالاتر که دشمن حقیر و بی اصل و نسب که حکومت خود را با وحشی بازی ایجاد کرده بر ملت مسلمان و نجیب شریف ما حکومت می کرد.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی، ما را از حضیض ذلت به اوج عزت رساند افزود: انقلاب به ما عزت داد.

استاد دانشگاه تصریح کرد: اولین بار امام خمینی(ره) فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند». ایران در موشک باران عین الاسد شاخ آمریکا را شکست.

شایق در پایان تصریح کرد: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای ظهور نیاز به پایگاه دارند و خدا شما را برای این کار انتخاب کرده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha