سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در عید سعید مبعث، در دیدار مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی و مهمانان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن، استفاده از گنجینه‌های عظیم و تمام‌نشدنی بعثت رسول خاتم(ص) را علاج همه مشکلات و راه رسیدن امت اسلامی به سعادت دنیوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر کشورهای اسلامی به تعالیم بعثت عمل می‌کردند، رژیم خبیث و شرور صهیونیستی نمی‌توانست در مقابل چشمان امت اسلامی اینگونه به مظلومان فلسطینی ظلم و جنایت کند که البته ملت ایران و نظام اسلامی همچنان به وظایف خود در این زمینه عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رهبر انقلاب اسلامی با تبریک این عید خجسته به ملت ایران و مسلمانان جهان و همه حق‌طلبان عالم، بعثت را بزرگ‌ترین و گران‌قدرترین هدیه و نعمت الهی به بشریت برشمردند و در تبیین گنجینه‌های بعثت رسول اکرم، گفتند: توحید و رهایی از بندگی غیر خدا، عظیم‌ترین گنجینه بعثت است چرا که هر جنگ و جنایت و خباثتی در طول تاریخ از بندگیِ غیر خدا نشأت گرفته است.
«تزکیه» به‌عنوان داروی رهایی انسان و جوامع بشری از هر نوع فساد، «تعلیم» به معنای قرار دادن زندگی فردی و اجتماعی تحت هدایت‌ها و فرامین الهی، و «حکمت» یعنی اداره زندگی بشر با عقل و خردمندی و فرزانگی، از دیگر گنجینه‌های بعثت پیامبر خاتم بود که رهبر انقلاب به تبیین آنها پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه‌ی استناد به آیات قرآن مجید برای بیان گنجینه‌های بعثت، «استقامت» را رمز و راه رسیدن به هر مقصودی دانستند و افزودند: «اقامه قسط» نیز از دیگر هدایای بی‌نظیر الهی است که در نعمت بعثت پیامبر، به بشر ارزانی شده است.
رهبر انقلاب با بیان آیه شریفه «اشداءُ علی الکفّارِ رحماءُ بینَهم» افزودند: اشداء به معنای محکم و غیرقابل نفوذ بودن در مقابل دشمنان است که متأسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، البته ارتباطات خوب، با اختیار منظم و عاقلانه با جوامع دیگر، خوب است اما در موضوع نفوذ، انسان و جامعه عملاً تحت کنترل و مدیریت بیگانه قرار می‌گیرند.
ایشان مهر و محبت و صفا و صمیمیت در میان افراد جامعه را هدیه ارزشمندی دیگری از بعثت رسول خاتم دانستند و افزودند: اجتناب و کناره‌گیری از طغیانگران عالَم و رها شدن از ظلمات و زنجیرهای جهل و تعصب و جمود و توقف، از جمله هزاران گنجینه ممتاز اسلام و بعثت است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نشناختن گنجینه‌های بعثت، کفران آنها و بسنده کردن به افتخار زبانی نه عملی را از جمله رفتارهای جوامع بشری در مقابل این نعمت بی‌کران دانستند و گفتند: تفرقه، عقب‌ماندگی و دیگر ضعف‌های متعدد عملی و علمی، نتیجه اینگونه برخوردها با بعثت است.
رهبر انقلاب ایجاد بزرگ‌ترین تمدن جامعه بشری در قرن‌های سوم و چهارم هجری را نتیجه عمل نسبی به تعالیم قرآن خواندند و افزودند: امروز هم اگر ظرفیت بی‌نظیر بعثت و قرآن به کار گرفته شود، ضعف‌های دنیا اسلام برطرف، و زمینه سعادت و پیشرفت مهیا خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله فلسطین را از جمله ضعف‌ها و زخم‌های مهم امت اسلامی دانستند و گفتند: یک ملت و یک کشور در مقابل چشمان تماشاگر دنیای اسلام مورد ظلم بی‌پایان و هر روزه رژیمی وحشی، خبیث و شرور قرار گرفته است و کشورهای اسلامی با این همه ثروت، ظرفیت و توانایی فقط نگاه می‎‌کنند و حتی برخی از این کشورها بخصوص در این اواخر با این رژیم خونخوار، همراهی هم می‌کنند.
رهبر انقلاب، تضعیف اینگونه کشورها را از جمله نتایج سکوت در مقابل جنایات و همراهی با صهیونیست‌ها دانستند و افزودند: وضع به جایی رسیده که آمریکا، فرانسه و چند کشور دیگر، با ادعای حل مشکلات مسلمانان، برای خود حق دخالت در دنیای اسلام قائل شده‌اند، در حالی‌که خودشان در حل مشکلات و اداره کشورهایشان درمانده و ناتوان هستند.
ایشان تأکید کردند: اگر از همان روز اول، دولت‌های اسلامی به سخنان خیرخواهان از جمله علمای بزرگ نجف گوش می‌دادند و در مقابل رژیم غاصب محکم می‌ایستادند، امروز قطعاً وضع منطقه غرب آسیا متفاوت بود و امت اسلامی متحدتر و از جهات مختلف قدرتمندتر بود.
رهبر انقلاب با اشاره به مواضع صریح و علنی جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان فلسطینی گفتند: نظام اسلامی ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کند و ضمن حمایت و دفاع آشکار از ملت فلسطین، به هر طریقی بتواند همچنان به آنها کمک خواهد کرد.
ایشان با اشاره به تمرکز دشمنان بر محور ایران‌هراسی، گفتند: متأسفانه دولت‌هایی که موظفند خودشان هم به ملت فلسطین کمک کنند، با ایران‌هراسیِ دشمنان اسلام هم‌صدا می‌شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بازگشت به تعالیم بعثت، اتحاد و همدلی ملت‌های مسلمان و همکاری واقعی نه صوری دولت‌های اسلامی را راه‌حل همه مشکلات امت اسلامی خواندند و در پایان سخنانشان با ابراز تأسف و تألم مجدد از زلزله بزرگ اخیر در ترکیه و سوریه که قربانیان و آسیب‌دیدگان فراوانی بر جای گذاشته است، افزودند: اهمیت مسائل سیاسی مثل فلسطین و دخالت‌های آمریکا باید در هر شرایطی مورد توجه و پیش چشم امت اسلامی قرار داشته باشد.
در ابتدای این دیدار، رئیس‌جمهور در سخنانی با بیان اینکه فلسفه بعثت، انسان‌سازی و جامعه‌سازی قرآنی است، گفت: پس از انقلاب اسلامی دشمنان همچون صدر اسلام با جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی مقابل ملت ما صف‌آرایی کرده‌اند اما مردم ایران با استقامت مثال‌زدنی خود انواع توطئه‌های سلطه‌گران را ناکام گذاشته‌اند.
آقای رئیسی با قدردانی از حماسه‌سازی اخیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، آن را مسئولیتی مضاعف برای کلیه دست‌اندرکاران مسائل کشور برشمرد و تأکید کرد: با مشارکت مردم هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست و به رهبری و مردم عزیز کشورمان عرض می‌کنیم که وضع تورمی فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به محاسبات غلط دشمنان درباره ملت ایران از جمله در حوادث پاییز گذشته، تصریح کرد: غربی‌ها تا دیروز مدعی دنبال کردن توافق بودند اما وقتی ناچار به پذیرش خواسته‌های به حق مردم ایران شدند، با آغاز اغتشاشات میز مذاکره را ترک کردند و با روی آوردن به آشوب، گفتند ادامه کار را در خیابان دنبال می‌کنیم اما جمهوری اسلامی ایران با حضور عزت‌مندانه و سازنده در مجامع بین‌المللی، منافع ملت را استیفا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مدافع امنیت CA ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 15
    معادل انگلیسی هراس/هراسی فوبیا (phobia) است. کلمه فوبیا از واژه یونانی phobos با مفهوم ترس/وحشت می‌آید. فوبیا یا هراس زدگی ترسی است غیرعادی، شدید و معمولا طولانی مدت. به دلیل تجربه‌های شخصی یا موقعیت‌های مختلف زندگی، افراد با فوبیا به منبعی از ترس (که می‌تواند یک شئ یا موقعیت خاصی باشد)، مبتلا می‌شوند. این ترس میتواند مربوط به حیوانات(مثلاً عنکبوت)، محیط طبیعی(مثلاً ارتفاع، رعد و برق)، موقعیت های خاص(مثلاً پرواز)، مشکلات پزشکی(مثلاً خون)، یا سایر(مثلاً صدای بلند، غرق شدن) باشد. خوشبختانه با تلاش و روش‌های مختلف می‌توان این نوع ترس و فوبیا را درمان کرد. ای کاش خدا کمکمون میکرد از هیچی نمیترسیدیم! وقتی میبینیم و میشنویم انسانهایی وجود دارند که از هیچی نمیترسند، دلمان میخواهد مثل آنها بشویم! کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه‌ خودنوشت سردار سلیمانی است(https://kerman.navideshahed.com/fa/news/525359). کتاب را از طریق صوت میتوانیم👂🏼کنیم. حاج قاسم/امام خمینی/امام خامنه ای/سید حسن نصرالله از هیچی نمی ترسند (https://hawzahnews.com/x9HrN)! از هیچی جز خدا! سردار به ما یاد داد:[«من خاف الله اخاف الله منه کل شی» هر کس از خدا ترسید خدا همه چیز را از او می ترساند و «من لم یخف الله اخافه الله من کل شی» و هر کس از خدا نترسید خدا او را از همه چیز می ترساند، ببینید قلدرهای دنیا از سایه های خودشان می ترسند] (https://defapress.ir/439812). جهان آینده ما در زیر سایه اندیشه جهان وحشت آوری نیست! آینده از آن اسلام است، زیر سایه آقا! امام خامنه ای کمکمون میکنند به حق نزدیک بشویم و نترسیم(https://english.khamenei.ir/news/7158). فرمودند که در موقف قیامت همه‌ی سختی‌ها و وحشتها و ترسها و اهوال گوناگون برای انسان وجود دارد، و انسان دنبال یک مرجع امنی میگردد؛ یک جایی که به آن پناه ببرد، به آن تکیه کند، در زیر سایه‌ی آن باشد. آن کسی و آن جایگاهی که از همه‌ی اشخاص و جایگاه‌ها در قیامت امنیّت بیشتری به انسان میدهد، جایگاه پیغمبر اکرم است.اگر کسی بتواند خودش را نزدیک آن بزرگوار برساند، اطمینان خاطر پیدا میکند، احساس یک امنیّتی میکند. 💬«ای کاش سردار کنارم بود و از عنکبوت و ارتفاع و خون و پرواز و غرق شدن و دشمن و هیچی نمیترسیدم!» موسای انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ سید علی گفت خدا با ماست! 😇
  • جنگ شناختی CA ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 15
    حالا ایران هراسی (Iranophobia) یا اسلام هراسیی (Islamophobia) چه است؟ این نوع فوبیا هم غیرعادی، شدید و معمولا طولانی مدت است! فردی که Islamophobic است فرق بین مسلمانی که وحشتگرا/تروریست (terrorist) هست و آن مسلمانی که نیست را نمیداند. باطل/حق، ظالم/مظلوم را نمیشناسد. در امت اسلامی هم حق شناس کم است! علی(ع) در خطبه ای می فرماید:«ای مردم! من برای شما از دو چیز بیش از هر چیزی می‌ترسم: تبعیت از هوای نفس، و درازی آرزو، اما تبعیت از هوای نفس انسان را از حق باز می‌دارد، و اما آرزوی دراز باعث فراموشی آخرت می‌گردد.» أَفَكُلَّمَا جَاءَكُمْ رَسُولٌ بِمَا لَا تَهْوَى أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقًا كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقًا تَقْتُلُونَ [آيا هر زمان پيامبري بر خلاف هواي نفس شما آمد در برابر او تكبر كرديد (و از ايمان آوردن به او خود داري نموديد و به اين قناعت نكرديد بلكه) عده‏ اي را تكذيب نموده، جمعي را بقتل رسانديد؟!] دروغگوهای دنیای امروز ما به این جنگ شناختی کمک میکنند. مشکل اصلی آنهایی که ایران هراسی راه می اندازند این است که از خدا نمیترسند و هم زمان از کینه، تکبر و یا حسد هم رنج میبرند. وقتی برادری حسود از خدا نترسید، میتواند به جایی برسد که برادر خود را به شهادت برساند. وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ﴿۲۷﴾ لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَا أَنَا بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ ﴿۲۸﴾ [داستان دو فرزند آدم را به حق بر آنها بخوان، هنگامي كه هر كدام عملي براي تقرب (به پروردگار) انجام دادند، اما از يكي پذيرفته شد و از ديگري پذيرفته نشد (برادري كه عملش مردود شده بود به برادر ديگر) گفت:بخدا سوگند تو را خواهم كشت (برادر ديگر) گفت (من چه گناهي دارم زيرا) خدا تنها از پرهيزكاران ميپذيرد! اگر تو براي كشتن من دست دراز كني من دست به قتل تو نميگشايم، چون از پروردگار جهانيان ميترسم!] دشمن ایران/انقلاب/امام/مردم مقاومت هر چه بیشتر روابط بین خودشون را نزدیک و عادیسازی کنند، ترس غیرعادیشون از ایران/انقلاب/امام/مردم مقاومت بیشتر میشود و طولانی مدت! آنهایی که وحشتگرا/تروریست (terrorist) هستند, سلیمانی ها را تروریست مینامند و آنها را به قتل میرسانند! اسرائیل وحشی خون فلسطین مظلوم را میریزد. اغتشاشگر وحشی آرمان عزیز را به شهادت میرساند.🩸
  • حمایت از حق CA ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 15
    سلام فرمانده! سلام آقا جان! ما از شما حمایت میکنیم! ما از اسلام، انقلاب و آرمان های امام حمایت میکنیم! دوست آرمان علی وردی گفت که او فکر می‌کرد شناسایی نمی‌شود، اما به صرف اینکه چهره مذهبی و حزب‌اللهی داشت، او را شناسایی کردند و از او خواستند به مقام معظم رهبری توهین کند، درست مانند داعش که از مدافعان حرم می‌خواستند به اهل بیت (ع) توهین کنند، که آرمان می‌گوید آقا نور چشم ما است! هر کجا که هستیم، همه در یک دل و روح و بیت هستیم. بیت الزهرا، بهشت زهرا، بیت رهبری! در دیدار امروز عید سعید مبعث، حضرت آقا گفتند (https://khl.ink/f/52025):«حالا امروز جمهوری اسلامی حرف دل مسلمانان مظلومِ فلسطین را صریح و علنی بیان میکند. ما ملاحظه‌ی هیچ‌‌کس را نمیکنیم، حقیقت را با صدای بلند بیان میکنیم: از ملّت فلسطین 🇵🇸 حمایت میکنیم، دفاع میکنیم، میگوییم هم که دفاع میکنیم؛ به هر طریقی بتوانیم از ملّت فلسطین دفاع میکنیم. همین موجب شده دشمنان متمرکز بشوند و ایران‌هراسی راه بیندازند و آن کسانی که خودشان هم موظّفند که لااقل به اندازه‌ی ما به فلسطین کمک کنند، با آنها هم‌صدا بشوند در مورد ایران‌هراسی.» با شیطان هم صدا نشویم! با شیطان مشارکت نکنیم! وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً. چند تابعیتی نباشیم! از آمریکا پیروی نکنیم! از هوای نفس پیروی نکنیم! از خط و خطوات شیطان تبعيت نکنيم! وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ! فَاتَّبِعُوا ملة محمد(ص)! از خط روح الله و آيت الله خامنه اي تبعيت کنيم! با موسی و با مردم مقاومت مشارکت کنیم! به صدای بهشتی ها گوش کنیم! ما از خیل دشمنان سریم، ما از نسل فتح خیبریم! ما از نسل قاسم سلیمانییم! قرآن و قاسم را که نمیشود حذف کرد! میلیونها سلیمانی را که نمیشود سانسور کرد! مستکبران از تکثیر سلیمانی وحشت دارند! هر چه بیشتر روابط بین خودشون را نزدیک و عادیسازی کنند، ترس غیرعادیشون از ما مردم مقاومت در 🌏 بیشتر میشود و طولانی مدت!
  • سخنی با رییس‌جمهور/1 IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    11 0
    رئیس‌جمهور در حضور رهبر انقلاب خطاب به ایشان و مردم گفت: «بدون تردید وضعیت ارز و تورم روند کاهشی خواهد داشت.» این‌که شخص اول دولت در حضور شخص اول مملکت، چنین وعده‌ای را به مردم بدهد، بسیار مبارک است اما توجه جناب ابراهیم رئیسی را به چند نکته جلب می‌کنیم: 1. کلّی‌گویی، دردی از هیچ‌کس دوا نمی‌کند (لااقل تا کنون گرهی از کار مردم باز نکرده است). اگر آقای رئیسی این سخنان را برای خالی نبودن عریضه گفته‌اند، که هیچ! اما اگر به‌عنوان رئیس دولت و منطبق با واقعیت‌های موجود و برنامه‌های در دست اجرا، روند تورم و قیمت ارز را کاهشی دانسته‌اند، از جناب‌شان می‌پرسیم که برآورد کارشناسی صورت‌گرفته از میزان کاهش نرخ تورم و ارز چیست؟ قرار است در چه بازه زمانی به میزان کاهش برسیم؟ اقتصاد، بدون عدد فاقد معناست. وعده اقتصادی بدون عدد هم صرفاً ترکیب واژه‌هاست؛ همانند آن است که کسی بگوید خودروی خود را می‌فروشد ولی هیچ عددی برای قیمت آن اعلام نکند؛ معلوم است که فقط حرف می‌زند و قصد فروش ندارد. بنابراین، از رئیس‌جمهور انتظار جدی و کاملاً به‌حق می‌رود که دقیقاً اعلام کند قرار است نرخ ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی در بازه زمانی مشخص شده‌ای به چه عددی برسد و هکذا نرخ تورم. نمی‌شود که در دوران تبلیغات انتخاباتی و برای گرفتن رأی مردم، حتی عدد دقیق صفحات برنامه اقتصادی را هم اعلام کنند و بگویند 7000 صفحه برنامه نوشته‌ایم ولی در دوران کار، عدد را کنار بگذارند؛ حال بماند که کسی آن 7000 صفحه را هم ندید و هیچ بنی‌بشری نمی‌داند الان که قیمت دلار سر به فلک کشیده در کدام صفحه هستیم؟! ... ادامه دارد
    • یا خیر المسئولین! CA ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 9
      سخنرانی کامل رئیس‌جمهور در دیدار عید سعید مبعث ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ را مشاهده ‌کنید (https://www.leader.ir/fa/media/play/31937). سید ابراهیم رئیسی گفتند:«این حضور شکوهمند بسیار برای ما موجب خوشحالیست و بسیار مسئولیت آور است. برای همه ما. برای بنده و برای همکارانم... برای تمامی قوات، تمام مسئولین مسئولیتی مضاعف می آورد. حال که مردم برای چندمین بار امتحانشون را خوب پس دادند، نوبت مسئولین است که در لبیک به پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جهت رفع مشکلات و تنگناها تلاش بکند. دشمن به دنبال ایجاد مشکل است.» «در این فتنه‌های اقتصادی هم حتماً مسئولین با کمک مردم عزیز از این وضعیت و شرایط ان‌شاءالله به سلامت عبور خواهیم کرد. ما تردید نداریم ملت عزیزمان در صحنه هستند... مسائل ارزی و مشکلات معیشتی و اینها، همه اینها... ما یقین داریم... به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم عرض میکنیم، به مردم عزیزمونم عرض میکنیم، مسئولین با مشارکت مردم حتماً شرایط و وضعیت تورمی را کنترل خواهند کرد و ما هم تورم را کنترل میکنیم هم شرایط را ان‌شاءلله کاهشی خواهیم کرد. تردید نداریم چون این وضعیتی که امروز جامعه ما برای ما ایجاد مسئولیت کرده ما معتقدیم با کمک مردم و مشارکت مردم همه مشکلات قابل حل است. نگاهمان هم همواره به درون خواهد بود، به دست کسی نیست. چرا، ما در سیاست خارجی با همه کشورها تعامل خواهیم داشت، حضور عزتمندانه خواهیم داشت. معتقدیم اگر امروز عزتی هم هست مال مسئولین جمهوری اسلامی متعلق به شهداست، متعلق به امام است، متعلق به آن صلابت و جایگاه رهبری معظم انقلاب اسلامیست. این حضور عزتمندانه جمهوری اسلامی در همه مجامع و در همه کشورها و مراکز و این ارتباطات عزتمندانه تداوم خواهد یافت و مشکلات ان‌شاءالله به لطف خداوند متعال و با کمک مردم روز به روز ان‌شاءالله کاهش خواهد یافت.» با موسی و مردم مقاومت مشارکت کنیم! وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي، هَـٰرُونَ أَخِى، به وسیلۀ او پشت مرا محکم کن، و او را در کار من شریک کن! با شیطان بزرگ -که جز فریب وعده نمی‌دهد -مشارکت نکنیم! وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً. وعده سلیمانی ها، وعده صادق است! سلام يا مهدي! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! في خط روح اللٰه، واللٰه! إنا علىٰ العهد! خدا با ماست! 🇮🇷🌏🇵🇸
  • سخنی با رییس‌جمهور/2 IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    11 0
    2. اگر زمان و رقم مشخصی دادند و نشد چه؟ آیا عذرخواهی و کناره‌گیری می‌کنند تا فرد قوی‌تری -اصلاً از همان اصول‌گرایان- که اقتصاد و عدد و رقم را بهتر بداند، بر سر کار بیاید؟ اگر زمان و رقم مشخصی ندادند و تا پایان دوران ریاست‌جمهوری ایشان، همین آش بود و همین کاسه، چه؟ باز هم کاندیدا می‌شوند یا با بیان این‌که من توانایی‌اش را ندارم، از دور دوم ریاست‌جمهوری منصرف خواهند شد؟ نمی‌شود که چه ارز و تورم صعودی باشد و چه نزولی، ایشان یک تصمیم واحد بگیرند! 3. آیا جناب رئیس‌جمهور نمی‌خواهند برای نیل به هدف کاهشی شدن نرخ ارز و تورم، تغییری جدی در سیاست خارجی و تیم اقتصاد داخلی ایجاد کنند؟ آیا جز این است که وضعیت اسفناک اقتصادی کنونی، محصول همین دو مورد است و بدون تغییر در آن‌ها، در بر همین پاشنه خواهد چرخید؟ خیلی صریح به جناب رئیسی می‌گوییم که هم سیاست خارجی باید مورد بازبینی جدی قرار گیرد و هم تیم کنونی اقتصادی، به معنای واقعی کلمه این‌کاره نیست که اگر بود دلار 23 هزار تومانی در یک‌ونیم سال بیش‌از دو برابر رشد قیمت نداشت و این در حالی است که بنا بر اعلام مسئولان همین دولت، فروش نفت و وصول پول آن، بیش‌از دولت قبلی شده است. آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته بود که اقتصاددانان را به صف خواهد کرد؛ ولی به‌جای آن‌ها، اقتصاد را به دست تیم ناکارآمد کنونی داد! هرچند "هزار وعده خوبان یکی وفا نکند" ولی برای آینده سیاسی شخص ایشان هم که شده، چاره‌ای جز کنار گذاشتن مسئولان کم‌دانش و رویازده و شعارمحور کنونی اقتصادی و تمسک به اقتصاددانان واقعی -فارغ از رویکردهای سیاسی- نیست. یادمان نرفته وزیر کار ایشان واقعاً فکر می‌کرد با اندکی ارزپاشی می‌شود دلار را 15هزار تومان کرد و با یک میلیون تومان شغل ساخت و در اندک زمانی اقتصاد دوم جهان شد و با دستور و نمودار و پاورپوینت، کشور را گل و بلبل کرد، ولی در نهایت راهی بهتر از ترک وزارت نیافت. همانندان او کم نیستند و آفت بزرگ و خانمان‌سوز دولت رئیسی هم همین است. تغییر در نتیجه، بدون تغییر در روش‌ها میسر نیست. نمی‌شود که نه راه را تغییر داد، نه راننده و نه خودرو را و انتظار داشت به مقصد جدید رسید! / عصر ایران
  • در تاریخ ثبت می‌شود IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    12 0
    انتقاد از «سکوت جناحی فرماندهان، ائمه‌جمعه و صداوسیما» درباره گرانی‌ها در دولت رئیسی؛ اکنون کجایید؟ دقیقاً کجایید؟! اگر وضعیت تورم و قیمت‌ها در دولت روحانی مشابه امروز بود، چه می‌کردید؟ هر روز روسای قوا، فرماندهان گوناگون، ائمه جمعه و جماعات، افراد ریز و درشت، صداوسیما و صدها لشکر رسانه‌ای در خدمت نقد عملکرد آن دولت و ضرورت رسیدن به داد مردم سخنرانی و قلم‌فرسایی می‌کردند، پس اکنون کجایید؟ دقیقاً کجایید؟ بارها تذکر داده شده که با اقتصاد نمی‌توان اراده‌گرایانه برخورد کرد. دولت موجود فاقد نظریه اقتصادی است، بدترین کارهای دولت‌های قبل را تکرار می‌کند، بدون این‌که به تبعات آنها واقف باشد. در این مدیریت حداقل‌های صلاحیت علمی و حرفه‌ای اداره اقتصاد کشور دیده نمی‌شود. برای اثبات این ادعا کافی است که آقای رئیسی توضیح دهند که چگونه می‌خواهند تورم را کنترل کنند و چرا تاکنون نتوانسته‌اند؟
    • اراده IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 3
      اراده گرایانه می شود برخورد و باید برخورد شود به شرط این که خود آن اراده باشد و به شرط این مجموعه معتقد باشند و به شرط این که تا انتهاء ادامه دهند و به شرط این که نقشه درست باشد نه کما فی السابق