پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ نشست خبری ستاد راهبری رثاء و دعا حوزه های علمیه

حوزه/ دبیر ستاد راهبری دعا و رثای حوزه‌های علمیه گفت: طرح نجوای بندگی با عنوان برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان و به طور همزمان در سراسر کشور از نخستین گام‌های ستاد راهبری دعا و رثا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین واضحی آشتیانی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد راهبری دعا و رثا که امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: حوزه علمیه قم در آستانه یکصد سالگی خود قرار گرفته است و در این سده شاهد بالندگی آن بودیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه بر خود وظیفه دید تا در مسیر رفع کاستی های کشور و تعالی نظام اسلامی قدم بردارد، در همین راستا ستادهای راهبری حوزه‌های علمیه به صورت فرا حوزوی و فراملی تأسیس شد.

دبیر ستاد راهبری دعا و رثای حوزه‌های علمیه گفت: طرح نجوای بندگی با عنوان برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان و به طور همزمان در سراسر کشور از نخستین گام‌های ستاد راهبری دعا و رثا است. اضافه کرد: این ستادها با بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی در عین سیاستگذاری، برنامه ریزی و اندیشه ورزی در موضوعات تخصصی که جای آن در حوزه خالی بود فعال شدند.

وی با بیان اینکه ‌این ستادها فقط در عرصه برنامه ریزی و پژوهشی فعالیت نمی‌کنند بلکه مطالعاتی را که انجام می‌دهند را تا به سرانجام رسیدن پیگیری می‌کنند، گفت: نقش آفرینی فعال حوزه در تحولات فرهنگی کشور، اقامه فرهنگ دینی در جامعه، ارتقا مرجعیت فکری حوزه، تقویت روحیه مطالبه گری، افزایش روحیه پاسخگویی، تقویت بعد اسلامیت نظام، ساماندهی وضع موجود و ایجاد گفتمان از جمله اهداف این ستادها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واضحی با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند دعا، رثا و مناجات اظهار کرد: دعا حقیقتی برای بالا بردن معرفت دینی جامعه است و اگر جامعه با دعا عجین شود، بعد خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و ... تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه دعا انسان ساز بوده و در فرایند تربیت نسل ها آثار بزرگ و پایداری دارد، ادامه داد: ستاد راهبری دعا و رثا با حضور ۱۴ عضو حقیقی و ۵ نفر عضو حقوقی برنامه جامع پنج ساله فراملی را ترسیم و تجلی فرهنگ دینی در عرصه های بین المللی را هدف‌گذاری نموده است.

دبیر ستاد راهبری دعا و رثا گزارشی از پیش نویس برنامه ۵ ساله ستاد راهبری دعا و رثا ارائه کرد و یادآور شد: طرح نجوای بندگی با عنوان برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان و به طور همزمان در سراسر کشور از نخستین گام‌های ستاد راهبری دعا و رثا است.

وی با بیان این که دعای ابوحمزه ثمالی به صورت کامل هر شب در ماه مبارک رمضان قرائت خواهد شد، گفت: ظهور دعا و صدور آن از طرف معصوم علیه السلام نشان از اهمیت قرائت کامل آن است؛ برای توجه همیاری و همگانی در کنار تنوع بخشی به نوع قرائت ها، نکات معرفتی فرازهایی از دعا تبیین خواهد شد.

وی افزود: برای اجرایی شدن طرح در کنار تاسیس ستاد استانی تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان، مدیران استانی حوزه دبیران این ستادها را بر عهده داشته، با عضویت نمایندگانی از نهادهای فرهنگی استان طرح در مسیر عملیاتی سازی قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد راهبری دعا و رثا یادآور شد: برای استفاده کودکان از مراسم بسته ای فرهنگی در نظر گرفته شده است تا کودکان نیز بتوانند از این مراسم استفاده کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام واقعا درماه رمضان اكراين طرح داده نمي شد مردم مومن وروزه دار ابوحمزه نمي خواندند اين چه طرحي است راهكاراجرايي ان چيست مخاطبين كيانند نكندهمان چند نفر مومنين ميانسال وكهنسال درون مساجد وحسينيه ها هستند اقا شمارابخدا براي جوانان طرح هاي اجرايي همراه باجاذبه وانگيزه اي اريه دهيد ضمنا اين قبيل اخباردرخبرگزاري حوزه وهن حوزه است وشوراي راهبري حوزه تقاضامندم اين مطلب به استحضار ايت الله اعرافي فهيم حوزه برسد تا به شوراهاي ديگر نقش ووظايف شوراي راهبري را گوشزد نمايند چون علاقمند ودغدغه مندهستم براي رضاي خدانوشتم خدا ميداند عزيز مصاحبه كننده رانمي شناسم