سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مراسم گرامیداشت حماسه نه دی و چهارمین سالگرد شهید القدس حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وحدت امت اسلامی حول محور ولایت و ولایتمداری، گفت: مردم ایران اسلامی با بصیرت، دشمن شناسی و بهنگام عمل کردن آنها، فتنه داخلی را در هم شکستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی و چهارمین سالگرد شهید القدس حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

امام جمعه اهواز، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره ۹ دی و سالروز شهادت شهید سلیمانی، اظهار داشت: وجود مقدس حضرت زهرا(س) دارای ملاک و معیاری است که در دنیای آخرت خداوند متعال ایشان را به عنوان الگو معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که پیامبراکرم(ص) الگو است، وجود مقدس حضرت فاطمه(س) نیز الگو هستند، گفت: حضرت زهرا(س) بیشترین شباهت را به خاتم الانبیاء(ص) داشتند و در روایت داریم که بیشترین خیر در بین بانوان هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: با بررسی آیات و روایات پی می‌بریم که زن و مرد هم تراز یکدیگر هستند و در برخی مواقع نیز خداوند در قرآن، چهار زن صالحه را به عنوان الگو برای جامعه اسلامی معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به حماسه نه دی، یادآور شد: سال ۸۸ سال پر تنشی بود و یکی از مسائلی که در این سال از اهمیت بالایی برخوردار بود، میدان‌داری و پیشتازی مردم است، در نمونه اخیر در سال ۱۴۰۱ و در جنگ ترکیبی ادراکی دشمن علیه انقلاب اسلامی، چه کسی او را نا امید کرد؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وحدت امت اسلامی حول محور ولایت و ولایتمداری، خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با بصیرت، دشمن شناسی و به هنگام عمل کردن آنها، فتنه داخلی را در هم شکستند.

وی در خصوص سه ویژگی مهم ۹ دی سال ۸۸، یادآور شد: مردم خودجوش، فراگیر و سراسری در کل کشور به میدان آمدند، ویژگی دیگر نیز این است که مردم صریح و قاطع از فتنه گران و آشوب گران ابراز برائت کردند و با آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند، همچنین در این روز برای حضور مردم صحنه، کار تبلیغاتی انجام نشد.

امام جمعه اهواز، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: چه عاملی سبب می‌شود در هر عصر و زمانی برخی افراد به ملاک رفتارهای انسان‌ها تبدیل می‌شوند که بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی یک شخص و فرد نبود بلکه منظومه فکری و مکتب بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ یَهْدِیهِمْ رَبُّهُمْ بِإِیمَانِهِمْ»، بیان کرد: وقتی انسان حُسن فاعلی و فعلی را در وجود خود داشته باشد، به جایگاهی همچون حاج قاسم سلیمانی می رسد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی، جامع سه رکن انسان ولایی بود، عنوان کرد: "ارتباط با ولی و ولایت"، "ارتباط با مردم" و "جهاد و درگیری با دشمن" این سه رکن اساسی ولایتمداری است.

وی تصریح کرد: جایگاه‌هایی که خداوند متعال به انسان می‌دهد اعتبارهای دنیا هستند، وقتی مسئولیتی می‌گیریم فراموش نکنیم ‌که قبل از جایگاه چگونه زندگی می‌کردیم، مردم با رفتارهای مسئولان به نظام مقدس اسلامی امید پیدا می‌کنند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه علاوه بر دعوت مردم به دین، باید در ابتدا خودمان عامل به آن باشیم، بیان کرد: همه از این دنیا می‌روند، برخی‌ها مسلمان نمی‌شوند، وقتی در عالم آخرت به او می‌گویند چرا مسلمان نشدی، می‌گوید عمل و رفتار فلان مسلمان سبب شد که مسلمان نشویم پس مراقب اعمالمان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، به روایتی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر «تفکرُ ساعةٍ افضل من عبادة سبعین سنةٍ» اشاره کرد و یادآور شد: شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد، یک لحظه اگر فکر می‌کرد که خداوند به سجده امر کرده و اگر فکر می‌کرد خداوند متعال خالق هستی است، باید به این دستور اطاعت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با بیان اینکه به شما جوانان می‌بالیم، بیان کرد: شما آینده سازان این کشور هستید و تردید نکنید که ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشتاز خواهد بود.

وی عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران در یک طرف ایستاده و انقلاب اسلامی در طرف دیگر، اما چه می‌شود که نتوانستند کاری را پیش ببرند.

امام جمعه اهواز با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: امروز زن، مرد، بزرگ و بچه غزه از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنند و تنها نیروهای نظامی نیستند که این ایستادگی و مقاومت را از مردم ایران اسلامی یاد گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha