یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
رهبری-هنیه

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

ملت عزیز ایران!


رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.
اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • روحانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    25 2
    ترور مهمان عزیز ما در مراسم تحلیف منتخب ملت ایران، شهید سرافراز و مجاهد نستوه اسماعیل هنیه در این مقطع، همزمان امنیت و ثبات ایران در آستانه تشکیل دولت جدید و فلسطین و منطقه را هدف گرفته است. از این جهت واکنش به آن هوشیاری زیادی می‌طلبد؛ آنچه حائز اهمیت است آن که ترورها و رفتارهایی از این دست از سوی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست در مقاطعی روی می‌دهد که فرصت‌ها و موفقیت‌هایی پیش روی ملت ایران قرار می‌گیرد و رژیم غاصب دقیقاً در چنین مقاطعی چالش‌هایی را پیش روی ایران به وجود می‌آورد تا مانع فرصت‌ها و گشایش‌هایی شود که می‌تواند مسیر پیشرفت ایران و تعاملات سازنده را برای کشورمان فراهم کند. راه مقابله با این توطئه دشمن صهیونیستی، حفظ انسجام ملی، همراهی و همکاری با نهادهای مسئول امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور و تقویت راهبردهای آن‌ها، پرهیز از شعارهای ناصواب و باور به درایت و جامع‌نگری ارکان نظام در هر نوع پاسخ و واکنش است. علاوه بر آنکه این اقدام جنایتکارانه، اراده مقاومت و ایستادگی در برابر تروریسم دولتی اسرائیل را بیشتر خواهد کرد.
    • منصور IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      7 0
      امید می رفت با توجه به گزینش ریاست جمهور جدید فضایی دلپذیر ایجا شود و بعضی اقدامات از قبیل ازاد شدن تعدادی از زندانیان سیاسی و یا اهل قلم و باز شدن فضای فرهنگی و اجتماعی صورت پذیرد تا موجب تلطیف فضای عمومی و ایجاد روحیه شادابی و طراوت در جامعه شود ولی متاسفانه فضای جامعه بسوی دیگری رفت و ...
    • پاسخ به منصور IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
      0 21
      کسانی که از قلم و ... علیه ارزشها نوشتند و ...، جنایتی خیلی فراتر از جنایت دیگر جانیان مرتکب شدند؛ تلطیف در پاکی فضای جامعه از چنین جرثومه هایی است نه رها بودنشان.
  • سلام IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
    7 0
    چگونه است با توجه به اهمیت کار‌اقدامات حفاطتی بحوبی انجام نشده
  • سلام IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    1 1
    درقدیم کسانی که شبهاتی نسبت به دین داشتند و یا حتی انرا قبول نداشتند(دهریون) در مناظراتی که با امامان معصوم داشتند ازادانه عقاید خود را بر زبان اورده و پاسخ می شنیدند. امروزه نیز وضعیت به همین صورت است بعنوان مثال در کتاب بیست و سه سال منسوب به مرحوم علی دشتی سعی شده بیست و سه سال پیامبری حبیب خدا مخدوش جلوه نماید.محقق توانمند مصطفی حسینی طباطبایی در کتاب سه جلدی خیانت در گزارش تاریخ بنحو شایسته ای به مطالب مذکور پاسخ داده اند بطوریکه هر انسان منصفی قانع می شود ما برانیم که اسلام توان پاسخ گویی به هر کتاب یا نوشته غیر ارزشی را دارد.
    • جواد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      1 0
      بنظرم اسلام توانایی پاسخگویی به تمام شبهات در محیط ازاد و زنده را دارد نباید مانع چاپ‌کتب و مقالات شد.البته امروزه جای عالمان اگاه به مقتضیات زمان از قبیل اقای مصطفی حسینی طباطبایی بشدت خالی است
    • ؟ IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 1
      مخدوش جلوه دادن دوران زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله باعث رحمت هست؟! مرحوم چرا؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    0 1
    بسمه تعالی /فضا را که دشمن بخود تنگ دید __ بجفتک زدن خویش را لنگ دید __ نفس را بریدن از او لازم است __بنابودی خویش خود عازم است __شعورش بود کمتر از کرگدن __ شده مستعد بهر گردن زدن __