جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش قدس

حوزه/ همایش بین المللی «قدس؛ میراث مشترک ادیان» ۲۴ فرودین ۱۴۰۲ در صحن قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایش بین المللی «قدس؛ میراث مشترک ادیان» به مناسبت روز جهانی قدس و با همکاری مدیریت ارتباطات ملی و بین الملل و مدیریت رسانه و ارتباطات حوزه علمیه خراسان و مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، ۲۴ فرودین ۱۴۰۲ مصادف با ۲۲ ماه مبارک رمضان در صحن قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌ شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی با بیان این که امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تحولات پیچیده و سریعی در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: ظهور قدرت‌های سیاسی و اقتصادی جدید، تغییرات و تحولات در شکل‌گیری ائتلاف‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی، جنگ اوکراین، اعتراضات، اعتصابات و ناآرامی‌های مستمر در اروپا، بحران‌های زیست محیطی در سراسر کره زمین، ظهور و تداوم پر فراز و نشیب برخی بیماری‌های مسری مانند کرونا، بخشی از تحولات امروز جهان است که به صورت مستمر در جریان می باشد.

وی با بیان این که در این میان برخی تحولات بین‌المللی به لحاظ ماهیت و ابعاد تأثیرگذاری در جهان اهمیت بیشتری دارند، تصریح کرد: ظهور غده سرطانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف مسئله‌ای نیست که گذر زمان و گذشت سالیان از اهمیت و تأثیرگذاری آن بکاهد.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی با بیان این که از سال ۱۹۴۸ تاکنون مسئله فلسطین و قدس شریف مسئله اصلی جهان اسلام بوده است، عنوان کرد: در اذهان امت اسلامی شاخص تعهد، دلسوزی و احساس مسئولیت در قبال امت پیامبر بزرگ خدا(ص) اهتمام به مسئله قدس شریف بوده و این انگاره باید حفظ و گسترش پیدا کند.

ذوالفقاری با بیان این که در همین راستا همایش بین‌المللی «قدس میراث مشترک ادیان» به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با روز جهان قدس با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این همایش تلاشی در مسیر زنده نگه داشتن آرمان قدس شریف و یادآوری اولویت مسئله فلسطین برای جهان اسلام است. قدس شریف و تاریخ سرزمین فلسطین خود گواه اهمیت این سرزمین برای همه ادیان الهی و ابراهیمی است.

وی با بیان این که حضرت رضا(ع)، امامِ گفت‌وگو بوده و حرم براساس سیره آن حضرت، مَحملی برای همدلی و گفتگوی بین ادیانی شناخته و شمرده می شود، خاطر نشان کرد: بیان و تبیین این موضوع که قدس محور و میراثی مشترک میان ادیان است، امری مبنی بر سیره رضوی است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha