شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: تبلیغ ولایت امام‌زمان(عج) وظیفه اصلی و رسالت حوزه است و جدایی از امام‌زمان جهل، تاریکی و گمراهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: درباره شخصیتی این مجلس برگزار شده که می‌توان گفت شخصیت مهدوی و محدث بزرگ زمان خودشان بودند.

وی ادامه داد: پدر بزرگوار ایشان مرحوم ملامحمد جواد صافی گلپایگانی از مجتهدین بزرگ بودند و ایشان در دامان چنین پدری پرورش‌یافته و بزرگ شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صافی گلپایگانی تأکید کرد: همه بزرگان ایشان را به‌عنوان یک فقیه و محدث بزرگ می‌شناسند؛ اما امتیاز مهمی که ایشان دارند همان مسئله اظهار علاقه و ارادت ایشان به ساحت مقدس امام‌زمان (عج) است که ایشان را به‌عنوان یک مرجع مهدوی معرفی می‌کند.

وی افزود: ایشان از همان دوران نوجوانی خودشان در این مسیر قدم برمی‌داشتند و کتاب‌هایی که در آن زمان منتشر می‌شد را مورد نقد و بررسی قرار می‌دادند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایشان خدمت به مردم را همواره به مسئولان توصیه می‌کردند و بیان می‌فرمودند که خدمت و راضی‌کردن مردم موجب شادی دل امام‌زمان می‌شود.

وی ابراز داشت: ایشان می‌فرمودند که برای کتاب منتخب الاثر سال‌ها زحمت کشیدند و امروز می‌بینیم که مرجع علمی بسیاری از پژوهش‌ها شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: امروز ما وظیفه داریم که منتخب الاثر را در حوزه به طلاب ارائه بدهیم البته درس‌نامه‌های این اثر فاخر نیز آماده شده و می‌توانیم در اختیار دست‌اندرکاران و بزرگان قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغ ولایت امام‌زمان (عج) وظیفه اصلی و رسالت حوزه است و جدایی از امام‌زمان جهل، تاریکی و گمراهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha