دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
حجت الاسلام کاظمی

حوزه/ نظام جامع موضوعات امامت در ۵ محور کلیات و مبانی، آموزش ها و نظریه های امامت، موضوعات و مسائل امامت، تاریخ امامت و امامت و علوم کلی تدوین و بیش از ۲ هزار عنوان موضوع در این نظام نامه جامع ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کاظمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه پژوهشکده امامت که با حضور اساتید و مسئولین حوزه و دانشگاه در محل این پژوهشکده در قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه تدوین این نظام نامه با بیان این که بیش از ۳ هزار نفر ساعت صرف تدوین نظام جامع موضوعات امامت شده است، اظهار داشت: این نظام جامع در ۵ محور کلیات و مبانی، آموزش ها و نظریه های امامت، موضوعات و مسائل امامت، تاریخ امامت و امامت و علوم کلی تدوین و بیش از ۲ هزار عنوان موضوع در این نظام نامه جامع ارائه شده است.

معاون پژوهشکده امامت با بیان این که در حوزه ۱۵۰ نشریه معتبر و مرتبط با امامت شناسایی شده، حدود ۵ هزار مقاله از آنها استخراج و به لحاظ رتبه مقالات و متن مقالات ۳۴۱۸ مقاله انتخاب و در آثار مرتبط با موضوع امامت فهرست نویسی شده است.

وی با بیان این که از میان ۱۵۰ مرکز حوزوی و دانشگاهی مرتبط با موضوع امامت، ۳ هزار پایان نامه مرتبط با امامت انتخاب و ۲۶۱۵ پایان نامه ناظر به ۵ محور مذکور شناسایی و معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام کاظمی گزارشی از سامانه فهرست ساز ارائه و با تاکید بر این که نسخه الکترونیکی مقالات و پایان نامه ها در پایگاه جامعه امامت ارائه خواهد شد، اظهار داشت: برای دسترسی به مقالات این سامانه، علاقه مندان می توانند از طریق نظام موضوعات امام تمام مقالات مرتبط را مبتنی بر پیوندهای ارتباطی و همسو مشاهده نمایند.

وی افزود: یکی دیگر از شناسایی و دسترسی به مقالات مراجعه مستقیم به کد مقالات است و مختصات کلی صاحب اثر کلیدواژه ها و.. در نظام جامع موضوعات قرار داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha