سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: والدین نسبت به ازدواج جوانان سخت گیری نکنند، واسطه‌گری در ازدواج باید احیا شده و از مهریه‌های سنگین و مراسمات اشرافی عروسی پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در حاشیه رزمایش اهدای ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید از کمیته امداد امام(ره) و خیرین تشکر کنیم که در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) دست به این اقدام مبارک زده‌اند.

وی با توصیه به جوانان برای ازدواج آسان، افزود: مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید مانعی برای ازدواج باشد، چرا که خداوند وعده داده بعد از ازدواج گشایش در زندگی ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از تجمل گرایی و سبک‌های غلط در امر ازدواج، گفت: خانواده‌ها با چشم و هم چشمی و آداب و رسوم غلط، دغدغه‌های اضافی به جوانان اضافه نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تأکید بر رهنمودهای رهبر انقلاب در مورد فرهنگ سازی ازدواج به موقع و آسان، یادآور شد: والدین نسبت به ازدواج جوانان سخت گیری نکنند، واسطه‌گری در ازدواج باید احیا شده و از مهریه‌های سنگین و مراسمات اشرافی عروسی پرهیز شود.

وی در ادامه به اهمیت فرزندآوری اشاره کرد و یادآور شد: کم فرزندی تهدیدی برای اقتدار و امور اجتماعی کشور است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha