یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
شهید آیت الله صدوقی

حوزه/ نهضت مقدس اسلامی ملت ایران که بر مبنای احیای موازین و دمکراسی و استقرار نظام توحیدی اسلامی به استیفای حقوق انسان‌های این کشور، که اعلامیه حقوق بشر متعهد اجرای آن است، پی ریزی شده، نهضتی است صددرصد اسلامی که به رهبری و زعامت مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی الخمینی مدظله می‌باشد و تا پیروزی کامل به یاری خداوند تعالی به هر قیمتی که باشد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یازدهم تیرماه، سالروز شهادت شهید آیت الله محمد صدوقی، چهارمین شهید محراب به دست منافقان در سال ۱۳۶۱ است که به این مناسبت، به انتشار متن تلگراف این شهید والامقام به رئیس جمهور آمریکا در اعتراض به حمایت وی از رژیم شاه و اعلام مواضع انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۵۷/۹/۲۲ خواهیم پرداخت:

بسم الله الرحمن الرحیم

واشنگتن جناب آقای کارتر، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در این هنگام که قتل عام‌های پیاپی مردم ایران به دست شاه، بحران سیاسی کشور را به نقطه اوج خود رسانیده، لازم است حقایق زیر را تذکر دهم:

١. نهضت مقدس اسلامی ملت ایران که بر مبنای احیای موازین و دمکراسی و استقرار نظام توحیدی اسلامی به استیفای حقوق انسان‌های این کشور، که اعلامیه حقوق بشر متعهد اجرای آن است، پی ریزی شده ، نهضتی است صددرصد اسلامی که به رهبری و زعامت مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی الخمینی مدظله می‌باشد و تا پیروزی کامل به یاری خداوند تعالی به هر قیمتی که باشد ادامه دارد.

٢. ریشه‌های اساسی و علل اصلی این نهضت زیر پا گذاشتن احکام اسلام و ورشکستگی اقتصادی و اعمال دیکتاتوری و استبداد همه جانبه توسط رژیم حاکم و سلب تمامی آزادی‌های فردی و اجتماعی در طول پنجاه سال از ملت ایران است که این کشور را با چنین بحرانی مواجه گردانیده است.

٣. ملت ایران در تظاهرات سراسری خویش خصوصاً در رفراندوم بی‌سابقه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۹۹ مطابق یازدهم و دوازدهم دسامبر ۷۸ برای چندمین‌بار، برچیده شدن رژیم کنونی را خواستار و آن را اولین و مهم‌ترین خواسته‌ها و فرامین خویش اعلام داشتند؛ دلیل این خواسته آشکارا معلوم است که با ابقای این رژیم ملت شجاع ایران هیچ‌گونه دولتی را بنا به تجربیات گذشته نمی‌تواند ملی دانسته و بدان اعتماد نماید و هیچ انتخابات آزادی انجام نخواهد گرفت.

۴. بنابراین نظر و حقایق فوق‌الذکر به این‌که ملت آمریکا و سایر ملل جهان قویاً خواستار اجرای مفاد اعلامیه حقوق بشر بوده و شما کراراً لزوم احترام و عمل به آن را شعار خود قرار داده‌اید، موجب کمال تأسف و نگرانی است که اولاً شخص شما و بعضی از عناصر حکومتی واشنگتن به پشتیبانی و حمایت خود از رژیم حاکم در ایران ادامه می دهید و ثانیاً پشتیبانی شما از شاه، بنا به شهادت عینی صددرصد، ثبات کشور و منطقه را به خطر می‌اندازد در حالی‌که جهان مصراً خواستار ثبات و امنیت منطقه می‌باشد.

در خصوص پشتیبانی خود از رژیم که هر روز گوشه‌ای از کشور شاهد کشتارها و فجایع غیرقابل توصیف کرده بود، تجدید نظر کرده و حقوق انسان‌ها را محترم بشمارید.

بدیهی است که عدم اقدام فوری در این باره، علاوه بر این‌که موجب خشم ملت در ابعاد گسترده‌تری می‌گردد، تزلزل تمام ارکان ثبات منطقه و حیثیت بین المللی مردم آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

محمد الصدوقی
جامعه روحانیت یزد ۱۲/ محرم الحرام / ۱۳۹۹

منبع: اسناد انقلاب اسلامی، ج ۲، صص ۵۰۶- ۵۰۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha