سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نذر

حجت الاسلام زمانی گفت: مدرسه تخصصی تبلیغ بین الملل ناصریه اصفهان در راستای تبلیغ و تحکیم فرهنگ اربعین اقدام به «نذر آب» برای گردشگران خارجی حاضر کرده است.

حجت الاسلام محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان درباره طرحی که در ایام اربعین حسینی در این مدرسه درحال اجرا است، اظهار کرد: مدرسه گردشگری ناصریه در ضلع شرقی مسجد امام ره اصفهان واقع شده است.

وی بیان کرد: نوشیدن آب با ذکر «یا حسین(ع)» که جزء فرهنگ مردم ایران زمین شده است، نماد بسیار خوبی برای ترویج فرهنگی عاشورایی و نشان دادن اوج مظلومیت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یاران ایشان است.

مدیر مدرسه گردشگری ناصریه اصفهان اظهار کرد: اهدای آب نذری به گردشگران خارجی بازدید کننده، سوالات متعددی را در ذهن آنها ایجاد می کند از جمله اینکه آب نشانه چیست، چه انفاقی در ۱۴۰۰سال قبل افتاده که الان شیعیان به آن دلیل آب نذر می کنند و اینکه اصل واقعه عاشورا چیست، اربعین به چه معنا است و چرا بسیاری از ایرانی ها به این سفر می روند و اینکه چرا در غرب در این باره اطلاع رسانی نمی شود با اینکه تعداد قابل توجهی به این سفر می روند. این مطالب برخی از سؤالاتی است که گردشگران خارجی پس از دیدن« آب نذری» به ذهنشان خطور می کند.

زمانی خاطرنشان کرد: مدرسه گردشگری ناصریه ذیل معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان به عنوان اولین مرکز گردشگری اسلامی فضایی را جهت پاسخ به سؤالات گردشگران خارجی آماده کرده است و سالانه به مناسبت های مختلف آماده گفتگو و مشاوره از طریق مبلغین زباندان حوزه علمیه اصفهان با این گردشگران است

وی عنوان کرد: این گونه گفتگوها باعث روشنگری شده و معمولا پس از بازگشت گردشگران به کشورشان تجربیات و اطلاعات خود را با دوستان و آشنایانشان در میان می گذارند که این هم تبلیغ و تبیین برای مسلمانان و خصوصاً شیعیان می شود.

اجرای «نذر آب» برای گردشگران خارجی + عکس

اجرای «نذر آب» برای گردشگران خارجی + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha