چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر/ نشست جمعی از نخبگان با معاون پژوهش حوزه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تبلیغ دارای لایه‌های مختلفی است اظهار کرد: پژوهش یکی از مصادیق تبلیغ در این بازتعریف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه جلسه‌ای با حضور اساتید، فعالان و نخبگان تبلیغ در عرصه پژوهش و بین الملل، در سالن جلسات معاونت پژوهش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی تبلیغ به معنای موسع و فراگیر را مقصود مقام معظم رهبری دانسته که عبارت از رساندن پیام دین به جان و ذهن و دل مخاطب معنا نمود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تبلیغ دارای لایه‌های مختلفی است اظهار کرد: پژوهش یکی از مصادیق تبلیغ در این بازتعریف است.

وی سخنرانی سخنان رهبر معظم انقلاب را دارای پنج محور مهم شامل توجه به تولید محتوا، طراحی راههای اثر گذار و اثربخش، تربیت مبلغان کار امد، کشف لایه های پنهان و رویکرد تهاجمی تبلیغ دانست.

در این جلسه ۳ ساعته، اساتید و نخبگان تبلیغ بین‌الملل با بیان تجارب علمی و میدانی خود در عرصه داخل و خارج کشور به تبیین سازوکار تبلیغ تهاجمی در شاخه‌ها و گونه‌های مختلف پرداخته و بر نکات ذیل تاکید داشتند:

فقر ایده و فقر محتوا در تبلیغ تهاجمی. در حوزه پژوهش، لزوم طراحی تبلیغ چند رشته‌ای،لزوم شناخت مخاطب در تبلیغ تهاجمی وغرب شناسی لزوم توجه کافی به زیست بوم‌ها در ترجمه، توجه به تبلیغ در سه عرصه مجازی، داخلی و خارجی، و در سه مقوله ترویج دین، تبلیغ دین و تربیت دینی ،لزوم الگوی گیری از نامه رهبری به جوانان اروپا، طراحی نظام پژوهش مبتنی بر پروژه محوری وبا الگوی تعاملات وسفرهای علمی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدجوادیوسفی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    29 0
    سلام آقا چرا بیخودی کلام آقا را تفسیر به رأی میکنید.تواتاق ها نشسته ایدبعدمیگید پژوهش ؛؛تبلیغ است. منظورآقا تبلیغ به معنای خاص ومرسوم طلبگی است. پژوهش و دیگرکارها که تاقبل از صحبت حضرت آقا وجوداست وآقا ناراضی بودند. بازداریدهمان کارها را انجام میدیدوهمان بلا را سرتبلیغ در می آورید. موضوع فقط تبلیغ است اگرچه مقدماتش پژوهش و تفسیروصرف ونحو و......باشد
  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    24 0
    با عرض سلام واحترام خدمت حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی. از ایشان که عالم و آشنا به حوزه پژوهش هستند انتظار بسیاربیشتری است. فردا ترس این است معاونت محترم آموزش هم بیایند بفرمایند آموزش یعنی تبلیغ است. عزیزان خواهشمند است با رهنمودهای حکیمانه رهبری این گونه عمل نکنید. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به عنوان اولین سفارش ورهنمود فرمودند: علم و پژوهش. وسخنرانی اخیر ایشان هم بسیار واضح است. این حرف من را یاد این رویه می اندازد که دربرنامه ائی درسیما به عنوان انتظار فرج ؛ مسئولین این برنامه و مهمانان و کارشناسان آن سعی داشتند تمام مفاهیم دینی مثل توحید و معاد و...را ازمفهوم انتظارفرج استخراج کنند. و حال آنکه هر کلمه ای معنا ومفهوم و حوزه تخصصی خود را دارد واگر اینطور نبود به هیچ کلمه ائی نمی شد اعتماد کرد.زیادتر از آن را در کتاب علم مفاهیم شناسی درقرآن پی گیری فرمایید. باتشکر
  • سهیل IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    21 0
    بله پژوهش هم می تواند یک تبلیغ باشد زمانیکه در راستای تبلیغ به درد مبلغ بخورد. ولی پژوهش هایی که الان در حوزه موچجود است خداییش خودتان جواب دهید من قضاوت نمی کنم (الامر الیکم) آیا پژ