یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: با توجه به موضع و ابزار هجوم دشمن که سبک زندگی، خانواده و ایمان ما را با ابزار رسانه هدف گرفته، ارتقاء سطح علمی و مانورهای قدرت عقیدتی و به فرموده رهبر معظم انقلاب، بیان معارف و پاسخ به شبهات به زبان روز و متناسب، برای اقشار مختلف در قالب جهاد تبیین بر همه ما لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فاضل در مراسم آغاز سال تحصیلی طلبه‌های جدید الورود سطوح سه و چهار مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه، با اشاره به حدیث مشهور نبوی «اطلب العلم مِن المهد»، عنوان کرد: در امر تحصیل مفهوم تعطیلی جایی ندارد. یکی از رسالت‌های طلاب مبارزه با بدعت‌ها و دفاع از دین و مکتب در برابر تهاجم شبهات است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و میلاد پیامبر اسلام اشاره کرده و هر کدام از این ایام الله را فرصتی مغتم برای کسب انگیزه مضاعف و شروع فصلی تازه از تلاش و مجاهدت دوباره خواند.

وی با قرائت آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب، «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللّهَ کَثِیراً» و بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن به حیثیت‌های مختلف با بشر گفت‌وگو کرده است، اظهار کرد: از وجوه بارزی که در این اسوه بودن حضرت رسول اعظم(ص) و ائمه طاهرین علیهم السلام برای ما مطرح است، علاوه بر مکارم اخلاق، جلوه تلاش خستگی ناپذیرایشان در امر تزکیه و تعلیم امت است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با یادآوری شرایط پیچیده و سخت اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی بر لزوم اتکا به خود و باورمندی تأکید کرد و ادامه داد: آنچه از آن فضای ملتهب و سخت، دورانی پرافتخار برای ما ساخت، ایستادگی بر پایه باور در مقابل جهان استکبار و حرکت به سمت پیشرفت بود، تا جایی که کشوری که حتی کمترین امکانات بازدارندگی مانند سیم خاردار در مقابل دشمن نداشت، امروز نه تنها در صنعت دفاعی و در وجوه مختلف آن، خود کفا شده بلکه می تواند صادر کننده تجهیزات نظامی نیز باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تغییر میدان مبارزه، از فضای جنگ سخت به محیط جنگ نرم را موضوع گفت‌وگو قرار داد و با استناد به آیه شریفه "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم"، گفت: اینکه، سیاق آیه لفظ " قوه" را به صورت نکره آورده دلالت بر توسیع مصداقی و مفهومی دارد، بنابراین در فضای امروزی نیز با توجه به موضع و ابزار هجوم دشمن که سبک زندگی، خانواده و ایمان ما را با ابزار رسانه هدف گرفته، ارتقاء سطح علمی و مانورهای قدرت عقیدتی و به فرموده رهبر معظم انقلاب، بیان معارف و پاسخ به شبهات به زبان روز و متناسب، برای اقشار مختلف در قالب جهاد تبیین بر همه ما لازم است.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha