سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله رجبی

حوزه/ رئیس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: طلاب جوان قدر نشاط جوانی و صفای روحی خود را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی، در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه سبطین که در سالن نشست های مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: خدای متعال به انسان‌ها نعمت‌های فراوانی داده است و به برخی افراد خاص نعمت‌های ویژه‌ای داده است، در قرآن کریم نیز تصریح شده است که نعمت‌های خدای متعال را نمی‌توانید شمارش کنید.

وی افزود: یادآوری نعمت‌ها باعث می‌شود محبت انسان به خدای متعال بیشتر شود و وقتی محبت خدا بیشتر شد، محبت غیرخدا کنار زده می‌شود و انسان مطیع فرمان حضرت حق می‌شود، راه فاصله گرفتن از گناه و تقرب به خدا تقویت محبت خدا و اولیای اوست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از نعمت‌های بزرگی که خدای متعال به ما داده است نعمت سربازی حضرت امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌وفرجه‌الشریف) است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست و لازم است که ما شکر قلبی، لسانی و عملی این نعمت بزرگ را بجا آوریم.

آیت الله رجبی در تشریح نحوه شکر قلبی نعمت سربازی امام عصر (عج) بیان کرد: شکر قلبی به این است که ما این نعمت را از خدا بدانیم و اینگونه بیندیشیم که خدای متعال و حضرت بقیة الله (عج) به ما عنایت کرده‌اند، این شکر قلبی خواهد بود.

وی گفت: مرتبه بعدی شکر لسانی است، هر روز که از خواب بیدار می‌شویم و یا فعالیت طلبگی خود را می‌خواهیم شروع کنیم باید شاکر خدای متعال باشیم که بار دیگر به ما عمر داده است تا در این مسیر نورانی قدم برداریم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: شکر عملی نعمت سربازی امام زمان (عج) به این است که از این فرصت گران‌بها بهترین و بیشترین استفاده را ببریم، اینکه خدای متعال لطفی در حق ما کرده است و توانسته‌ایم سرباز امام عصر (عج) شویم نعمت بزرگی‌ست لذا باید بنشینیم فکر کنیم که چگونه از این نعمت و از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و لحظه‌ای از اوقات ما هدر نرود.

رئیس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شما طلاب جوان باید قدر این فرصت گران‌بها را بدانید چرا که در دوران نشاط و صفای جوانی هستید و انسان باید قدر این صفای روحی و انگیزه‌های خالص را بداند و آن را حفظ کند کما اینکه قدر فضا و محیط طلبگی و معنویتی که دارد را باید بدانیم.

وی توجه به مباحث تهذیبی و بصیرتی را مهم دانست و ابراز کرد: لازم است که هر کدام از شما طلاب جوان علاوه بر اجرا کردن برنامه‌هایی که از سوی مسئولین حوزه ابلاغ می‌شود خودتان نیز برنامه‌های تهذیبی و بصیرتی داشته باشید و فکر کنید که چگونه از اوقات فراغت‌تان در این دو زمینه استفاده کنید.

آیت الله رجبی رمز موفقیت بزرگان و علمای دین را استفاده از فرصت دانستند و تأکید کرد: امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و سایر علمای بزرگ از همه وقت‌شان به بهترین نحو استفاده می‌کردند و در کنار داشتن اخلاص و بندگی خدای متعال نمی‌گذاشتند که وقت‌شان از دست برود.

رئیس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قسمت دیگری از سخنان خود، بیان کرد: یکی از برنامه‌های مفیدی که در مؤسسه ‌اجرا می‌شود “طرح ولایت” است که مؤسسه ‌آن را برای اساتید دانشگاه، دانشجویان، طلاب، دبیران آموزش و پرورش و بسیاری دیگر از اقشار برگزار کرده است و همگی اذعان داشته‌اند به اینکه این دوره توانسته است تاثیرات کم‌نظیر بلکه بی‌نظیری داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) بسیار مهم است چرا که سنت خدای متعال بر این است که هرچه می‌خواهد به ما بدهد از کانال اهل بیت(علیهم‌السلام) می‌دهد لذا باید به سراغ آن حضرت معصومین(علیهم‌السلام) رفت و از آنان استمداد طلبید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان به برخی نصایح اخلاقی مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره) اشاره کرد و گفت: آیت الله مصباح(ره) همواره می‌فرمودند که هر جا برای خدا کار کردیم خداوند متعال فوق تصور ما کمک کرد، و نیز می‌فرمودند مطمئن‌ترین، سودمندترین و آسان‌ترین راه برای رسیدن به اهداف و موفقیت در کارها توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) است به این صورت که هر روز یک توجهی به حضرات معصومین(علیهم‌السلام) به ویژه حضرت بقیة الله ارواحنا فداه داشته باشیم و به آنان یک سلام با توجه دهیم که این کار بسیار راه‌گشا خواهد بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha