شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زمانی

حوزه/ حجت الاسلام زمانی گفت: این که می گوییم حضرت زهرا (س) وجه الله است چون حضرت با تمام وجود برای دفاع از ولایت قیام کرد و در این راه به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد زمانی روز یکشنبه در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن همه چیز از بین رفتنی است و فقط وجه خدا باقی می ماند و حضرت زهرا ( س) یکی از مصادیق وجه خداست.

وی ادامه داد: هر روز در کشور شور فاطمیه بیشتر می شود و این نشان می دهد حرکت دنیا به سمت خداباوری و اهل بیت است.

کارشناس مذهبی عنوان داشت: این که می گوییم حضرت زهرا (س) وجه الله است به این دلیل است که حضرت با تمام وجود برای دفاع از ولایت قیام کرد و در این راه به شهادت رسید، اولین شهیده ولایت شد و دفاع از ولایت الهی انسان را به مقام وجه الهی و رضایت الهی می رساند.

وی گفت: یکی از مهم ترین رسالت امروز ما تبیین جایگاه ولایت است و این امربسیاری از گره های ذهنی را باز می کند و موجب می شود حتی در سخت ترین شرائط هم انسان در حمایت از ولایت سنگ تمام بگذارد.

حجت الاسلام زمانی تاکید کرد: در شعب ابوطالب مسلمانان با تحمل سختی ها، یک خرما را چندین نفر می‌خوردند اما نبی اکرم را تنها نمی گذاشتند و نباید مسائل اقتصادی و گرانی موجب شود پشت ولایت را خالی کنیم و او را تنها بگذاریم و حضرت زهرا (س) در این راه برای ما الگو است.

وی افزود: در تبیین باید مبنا سخنان و بیانات رهبری و امام خمینی (ره) باشد و متاسفانه عده ای به قدری ضعیف عمل می کنند که خود رهبر انقلاب وارد میدان شده و روشنگری می کنند.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: برای تبیینِ بهتر خصوصا برای قشر جوان باید کتاب " صعود چهل ساله " را که بیان دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است مطالعه کنیم و لذا با اطلاعات درست و متقن باید به امر تبیین و تبلیغ بپردازیم و اجازه ندهیم دشمن از خلاء ها سوء استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha