جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1152281
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
|«امداد غیبی در صحرای طبس»

حوزه/ سنت پسندیده الهی، انقلاب الهی اسلامی ایران، بارها این دست قدرت و جلوه الهی خود را دیده است که یکی از آنها در «صحرای طبس» و در سال ۱۳۵۹ می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، بمناسبت سالگرد عملیات کودتای آمریکایی، در صحرای طبس» در یادداشتی با عنوان « امداد غیبی در صحرای طبس»، آورده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«بَلی‌ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمِینَ‌.» (آیه ۱۲۵- سوره مبارکه آل عمران)

«بلی اگر صبر و مقاومت پیشه کنید و پرهیزکار باشید، چون کافران بر سر شما شتابان بیایند خدا پنج ‌هزار فرشته را با پرچمی که نشان مخصوص سپاه اسلام است به مدد شما می‌فرستد.»

خدای تبارک و تعالی بر اساس حکمت بالغه خود، تدبیر ملک و ملکوت را نهایت دقت و ظرافت و با پیچیدگی های خاصی انجام می دهد ، یکی از مهمترین حکمت های الهی سنت امداد غیبی در مواقع سخت می باشد، آنجایی که بشر و قدرت بشری از کار افتاده ، دست توانا ، تقدیر الهی جلوه گر می شود.

بنا بر این سنت پسندیده الهی، انقلاب الهی اسلامی ایران ، بارها این دست قدرت و جلوه الهی خود را دیده است که یکی از آنها در « صحرای طبس» و در سال ۱۳۵۹ می باشد، جهت تذکر این جلوه الهی، چند نکته را به عرض می رسانم:

  1. در طول تاریخ قدرتهای مادی با تکیه بر « عِدِّه و عُدِّه » خود، با غفلت از خدا می خواستند در مقابل ارزش الهی مقابله کنند که بارها در تاریخ شکست خورده، ولی متأسفانه باز هم این شرارتها ادامه پیدا می کند.
  2. عملیات « پنجه عقاب» یا «کودتای طبس» ، از عملیات های منحصر بفرد ارتش آمریکا بود که می خواستند ، در مقابل قدرت الهی قد علم کنند و تجهیزات و امکانات مادی خود را به دنیا نمایش بدهند، آنها حساب همه چیز را کرده بودند ، الا اینکه « یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدیهِمْ »، دست خداوند بالای تمام دست ها می باشد و آن کسی که عالم را اداره می کند ، خدا تبارک و تعالی می باشد.
  3. این عملیات قدرت جمهوری نوپای اسلامی را به دنیا فهماند و به آنها نشان داد، هر کس در تقابل این نظام الهی، قد علم کند، رو به سوی دیار نابودی خواهد رفت، منافقین ، صدام ، القاعده، داعش، القاعده، نمونه های ناکام این تقابل بوده و الآن هم اسرائیل زبون، در حال غرق شدن و خفت و خواری می باشد.
  4. رهبران الهی هیچ وقت با تکیه بر « عِدِّه و عُدِّه » خود، تصمیم به مبارزه با شرک و کفر ، فساد و طاغوت نمی گیرند، بلکه توشه راه رهبران الهی ، مدد غیبی و دست توانای خدای بزرگ است، حضرت روح الله(ره) در پیامی تاریخی خود ، بعد از حادثه طبس، فرمودند: چه کسی هلی کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن ها ساقط کردند، شن ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خدا است.

توصیه حقیر به دشمنان زبون داخلی و خارجی این است که از این امداد الهی درس بگیرند و بدانند هر کس در مقابل این نظام و رهبر الهی آن ، قد علم کند رسوا و نابود خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha