شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
پژوهش حوزه خواهران

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها)، از برگزاری اولین جلسه ی شورای علمی پژوهشی مدرسه به منظور ایجاد و راه اندازی نشریه علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حکیمه نوری معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) اردبیل گفت: بخش عمده ای از گسترش مفاهیم تخصصی و علمی در مسائل دینی به دستان پر توان طلاب پژوهشگر صورت می‌گیرد. به ‌منظور تحقق این امر، حوزه های علمیه باید بسترسازی لازم را برای پژوهشگران خود فراهم نمایند که ایجاد نشریات علمی یکی از این بسترها است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نشریات علمی در نظام علمی کشور، اظهار کرد: نشریات علمی نه تنها در سطح کشور؛ بلکه در سطح دنیا اهمیت ویژه‌ای دارند و از معیارهای امتیازدهی و رتبه‌بندی‌ علمی محسوب می شوند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء در توضیح هدف انتشار نشریات علمی، خاطرنشان کرد: هدف نشریات و مجلات علمی پیشبرد مرزها و محدوده های علمی است، اینکه دانش و یافته ای جدید را به دانش بشری اضافه کند و یا دانش قبلی را بسط و گسترش دهد و روندی جدید را به روی جامعه علمی باز کند.

نوری افزود: حل مسائل جامعه، ضرورت حوزه های علمیه است و نشریات علمی نقطه تلاقی طلاب با اجتماع هستند و در آن می توان نیازها و مسائل جامعه را به شکل علمی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

مدرس حوزه در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: مدرسه علمیه تخصصی الزهراء با هدف ارتقاء و استانداردسازی زیرساخت های پژوهشی از جمله فراهم سازی زیرساخت تولید علم در راستای برنامه ۵ ساله معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در صدد ایجاد و راه اندازی نشریه علمی، جلسه ای را با حضور اساتید شورای علمی پژوهشی مدرسه برگزار کرده است.

وی گفت: در این جلسه اعضای شورا به بررسی گام های اولیه ایجاد نشریه از جمله انتخاب موضوع و عنوان نشریه، تعیین اعضای هیئت تحریریه و داوران، راهکارهای برقراری تعامل و همکاری با واحدهای حوزوی خواهران و مراکز علمی استان اردبیل جهت بهره مندی از ظرفیت های آن مراکز پرداختند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha