شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خیلی از مطالبات مردمی در جلسات خصوصی و عمومی مطرح می‌شود و ائمه جمعه پیگیر مشکلات مردم هستند، گفت: تریبون نماز جمعه تریبونی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم است که انتظار دارند حرف آنها شنیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: در هفته معلم قرار داریم و لازم است از زحمات جامعه فرهنگیان و اساتید حوزه و دانشگاه تقدیر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه امروز در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت سوال مهمی که امروز باید پرسید این است که راه حل اساسی این مشکلات کجاست و چه کسی مسئول رفع آن است.

وی یکی از مسائل و معضلاتی که امروز با آن روبرو هستیم را مسئله اشتغال جوانان برشمرد و اظهار کرد: نسل جوان ما باید به عنوان یک تولید کننده ثروت مطرح شود و اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند و باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور و آموزش و پرورش است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه علاوه بر آموزش باید این مسائل، تبدیل به رفتار اجتماعی و عملی نیز شود، یادآور شد: تعلیم و تربیت اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف جریانات انقلابی است که گاهی از موارد به آن بی‌توجهی شده است.

وی تصریح کرد: کار نهاد تعلیمی و آموزشی ما تربیت انسان است و فقط بنا نیست به دانش آموزان، آموزش داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئله معاونت پرورشی اشاره کردند و این اهمیت کار را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مبانی اصیل و قابل دفاعی که ما داریم باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و برای نسل جوان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با گلایه از طولانی بودن دوره تحصیل، گفت: این مسئله مضرات اجتماعی را برای جوانان ایجاد می‌کند، به نحوی که با طولانی شدن دوره تحصیل فرصت جوانی از فرزندان ما گرفته می‌شود و لذا نیازمند اصلاح این روند هستیم که وزیر آموزش و پرورش نیز به این موضوع اشاره داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن پس از شکست‌هایی که در میدان نظامی متحمل شده با شایعه پراکنی و دروغ پردازی به سراغ جنگ رسانه‌ای رفته است، ابراز کرد: امروز وحدت رسانه دشمن را شاهد هستیم که هدف آنها ایجاد تنش در کشور است.

امام جمعه همدان تأکید کرد: فراموش نکنیم که جریان رسانه دشمن ابلیس صفت است.

وی به تشریح جریانات اتفاق افتاده در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا پرداخت و اظهار کرد: سال‌ها بسیاری از غرب زده‌ها صحبت از آزادی بیان در غرب داشتند، اما امروز شاهدیم که چگونه آنها با دانشجویان خودشان برخورد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی از اول معتقد بود که آزادی بیان در غرب یک شعار توخالی است، یادآور شد: امروز حقانیت موضع‌گیری ما در بلاد کفر دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا فراگیر شده است و این تأکیدی بر موفقیت جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه شأن امامت جمعه مطالبه‌گری است، اظهار کرد: هدف از مطالبه‌گری تقویت و حمایت از مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم است نه تضعیف آنها.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مطالبات مردمی در جلسات خصوصی و عمومی مطرح می‌شود و ائمه جمعه پیگیر مشکلات مردم هستند، مطرح کرد: تریبون نماز جمعه تریبونی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم است که انتظار دارند حرف آنها شنیده شود.

امام جمعه همدان، یادآور شد: انتظار بر این است که مسئولان در سطح استان و در سطح ملی نسبت به مطالبات به حق مردمی برخورد شایسته‌ای داشته باشند.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام گفت تشیع امامت و ولایت را امام صادق علیه السلام زنده کردند و امروز همه ما سر سفره امام صادق علیه السلام هستیم.

وی در پایان با اشاره به مشکلی که برای آیت الله طه‌محمدی پیش آمده است، خاطرنشان کرد؛ آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای آیت الله طه‌محمدی که در بیمارستانی در قم بستری هستند داریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha