یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ایت الله صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: اکنون در شرایط گرم شدن هوای استان بوشهر قرار داریم، مسئولانی که وظیفه مدیریت آب شرب استان بوشهر بر عهده دارند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت کنند تا در تابستان مردم شهرها و روستاهای استان دچار کم آبی نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) ترویج فرهنگ رضوی در جامعه را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: مسوولان و متولیان فرهنگی، هیئت‌های دینی و مذهبی، مؤسسات فرهنگی موضوع اهمیت فرهنگ رضوی را به‌صورت عمیق بیان کنند تا در جامعه نهادینه شود.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه بزرگ کتاب و با بیان اینکه تولید کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب وظیفه مسئولان است، افزود: کتاب چکیده دانش و محصول عمر نویسنده آن است و هر مقدار ترویج فرهنگ کتابخوانی و تولید کتاب در جامعه بیشتر شود نشان از رشد علمی جامعه است از این نظر باید توجه ویژه به این مهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه فضای مجازی نمی‌تواند جای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بگیرد گفت: در این عرصه باید اصل کتاب در جامعه عرضه و ترویج شود و حتی کتابخانه دیجیتال نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

امام جمعه بوشهر، با گرامیداشت روز موزه و میراث فرهنگی، هویت، شناسنامه و ریشه هر جامعه را بستگی به پیشینه تاریخی آن دانست و تأکید کرد: بوشهر به‌عنوان استان دیانت، ولایت‌مدار، مقاومت و دارالحماسه معرفی شده و دلیل آن داشتن پیشینه تاریخی درخشان در این عرصه‌ها است.

وی حفظ، ارائه و استمرار فرهنگ، روحیه و رویه دیانت، ولایت‌مداری و مقاومت استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر دارای یک هویت تاریخی ارزشمند در این عرصه‌ها است که حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده باید در دستور کار قرار گرفته شود، بنابر این حفظ میراث فرهنگی یک کار اساسی برای هر جامعه محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه در موزه، تمدن قدیم و تاریخی آن جامعه عرضه می‌شود، گفت: مسئولان در حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی توجه ویژه کنند.

وی بر توجه به وضعیت آب آشامیدنی با توجه به وارد شدن به فصل گرما تأکید کرد و افزود: اکنون در شرایط گرم شدن هوای استان بوشهر قرار داریم، مسئولانی که وظیفه مدیریت آب شرب استان بوشهر بر عهده دارند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت کنند تا در تابستان مردم شهرها و روستاهای استان دچار کم آبی نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با تأکید بر توجه به اشتغال جوانان استان بوشهر، تصریح کرد: مسئولان و متولیان اشتغال همت کنند مشکل اشتغال دختران و پسران برطرف کنند و زمینه اشتغال و بکارگیری آنها فراهم شود.

امام جمعه بوشهر، در اولویت قرار گرفتن اشتغال جوانان استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد یکی از مشکلات مهم جامعه گرانی کالا است و این مهم شرایطی فراهم کرده که مردم در معیشت خانواده دچار مشکل شوند.

وی، برطرف کردن مشکل معیشت خانواده‌ها را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: بوشهر، یک استان غنی با ظرفیت بالای اقتصادی است و می‌توان با تدابیر اساسی مشکل معیشتی مردم را کاهش داد.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان با شرکت در راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب نشان دادند که دنبال فرهنگ اسلامی و عفاف و حجاب هستند.

صفایی بوشهری عفاف و حجاب را نشان از اسلامیت و صیانت و حفاظت از حریم ارزشمند بانوان دانست و با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: نیروهای مسلح در عملیات بیت‌المقدس در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اقتدار جمهوری اسلامی را نشان دادند و پس از فتح خرمشهر شکست‌های پی در پی ارتش بعث رقم خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha