جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین دشتی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حفظ آبروی افراد واجب بوده وباید به این مهم در جامعه توجه گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسین دشتی صبح امروز در کارگاه بایسته های تلبس با اشاره به موضوع زی طلبگی گفت: در مسائل دینی حفظ شخصیت یک واجب است؛ محللات و محرمات زیادی دور تا دور انسان وجود دارد که برای برخی انسان های جهت دار برخی محللات حرام می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر گفت: این محللات و محرمات در سطح پایین تری برای مرد و زن به همین شکل است، اگر مردی لباسی زنانه بپوشد قطعاً در مراجع قضایی با آن برخورد خواهد شد چراکه شخصیت مرادنگی را زیر سوال برده است.

وی با بیان اینکه لباس ذلت، شخصیت انسان را زیر سوال می برد و حرام است، عنوان کرد: نوع راه رفتن و پوشیدن و بسیاری موارد دیگر که باعث از بین رفتن آبرو یک فرد شود از لحاظ شرعی اشکال و حرام است به این دلیل که بدن انسان امانتی در دست انسان است.

عضو شورای حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حفظ آبرو بر ما واجب است اضافه کرد: متاسفانه در جامعه این تقلیدها رایج شده است؛ به غیر از حرام و حلالاتی اولیه که در مجموعه شرع وجود دارد، محرمات و محللاتی هم داریم که در باب شخصیت حلال و حرام است.

حجت الاسلام دشتی با اشاره به واژه «مروعت» گفت: مروعت به معنای مردانگی است و مردانگی به معنای آن چیزی است که در حفظ شخصیت انسان دخیل است که ضرورت دارد حفظ شود.

 مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر ادامه داد: همه وظیفه داریم در راستای حفظ شخصیت خود به ویژه در اجتماع کوشش کنیم؛ عدالت انسان زمانی از بین می رود که گناه کند.

وی با اشاره به شخصیت طلبگی عنوان کرد: اگر کسی بخواهد شخصیت طلبگی خود را ابراز کند بایستی عَلَم شود و علامت داشته باشد؛ از برکات لباس روحانیت این است که انسان را محدود به آن چیزی می کند که شخصیت طلبگی را نمی سازد.

حجت الاسلام دشتی در پایان گفت: لباس طلبگی قداست دارد باید آن را حفظ کنیم تا مردم هم به آن احترام بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha