شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مراقب سلامت

حوزه/  مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این‌که در کل کشور ۶ هزار و ۵۰۰ مربی و مراقب سلامت داریم، گفت: با کمبود ۱۸ هزار مربی و مراقب سلامت در مدارس شهری مواجهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعظم گودرزی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش روز پنجشنبه در همایش تجلیل از فرهیختگان حوزه سلامت مدارس درقم ، افزود: با استناد به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیاری از کارهای مربوط به حوزه سلامت و تندرستی در مدارس قابل پیگیری است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم با ایجاد رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ۷۱۰ دانشجومعلم در ۱۶ استان در حال تحصیل هستند و امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: امسال در استخدام جدید چهار هزار و ۱۷۰ مربی تربیت‌بدنی و سلامت جذب خواهد شد.

گودرزی بیان کرد: هم اینک به ازای ۷۵۰ دانش‌آموز یک مربی سلامت وجود دارد و امیدواریم به اندازه‌ای جذب صورت گیرد تا به ازای ۴۸۰ دانش‌آموز، یک‌ مربی سلامت در مدارس فعال باشد.

وی در ادامه با تاکید بر تامین زیرساخت‌های بهداشت محیط در مدارس، گفت: اگر سرویس‌ بهداشتی مدارس مشکل داشته باشد، سلامت دانش آموزان به خطر می افتند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: در همین راستا، بهسازی سرویس بهداشتی ۵۱۶ مدرسه در کشور در دست اقدام است.

گودرزی همچنین با اشاره به اهمیت ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس، بیان کرد: قم در این زمینه جزو سه استان اول است و ۱۶ درصد معادل ۲۰۰ مدرسه این استان، مجوز استاندارد پایگاه تغذیه سالم را دریافت کرده‌اند.

مراقبان سلامت نقش مهمی در زندگی سالم دانش‌آموزان دارند

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز در این مراسم گفت: مراقبان سلامت با پرورش سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان نقش مهمی در زندگی سالم دانش‌آموزان دارند.

علیرضا رحیمی افزود: در زندگی مراقب باشیم به جز مسایل واجب و مکروه انجام ندهیم، زیرا اعمال مکروه و حرام، ضربه جدی از نظر روحی به انسان وارد می‌کند.

در ادامه این مراسم معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: امسال در سه حوزه آموزش و معاینات، ۳۷ هزار و ۲۳۴ دانش‌آموز توسط مراقبان سلامت تحت پوشش قرار گرفتند.

علی یزدی افزود: در سال تحصیلی جاری، ۱۴۵ نفر از مراقبان سلامت و متولیان دستگاه‌های مربوطه که در این زمینه همکاری داشتند.

در این آیین از ۱۴۵ نفر از مراقبان سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش و همچنین دستگاه‌های همکار در این امر تجلیل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha