شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است و اگر بندگی در فطرت ما نبود، که عَبد خداوند شویم، معلوم نبود چه می‌شدیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری، در آیین یادواره ۵۸ شهید روحانی شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار داشت: عالِمی که ریاضت کشیده و طهارت نفس دارد، چراغ راه جامعه و بشریت است و آغاز راه معرفت، دنیا و امامان هستند و ادامه آن در آخرت است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به سخن شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع تاریخ‌اند، می‌سوزند تا راه را نشان دهند، اشاره کرد و گفت: برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند. سلوک در معارف ایمان، با فهم سخنان امام است که زحمت و ریاضت می‌خواهد و تا بنده نشوی، باب معرفت گشوده نمی‌شود.

وی به مقام بندگی انسان‌ها در سوره «ذاریات» اشاره کرد و افزود: مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است تا انسان عظمت الهی را بفهمد و اهل یقین شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: نشر حقایق در عالم، مأموریت مرجع شیعیان اسلام بوده است.

وی به روایتی از رهبر شیعیان اشاره کرد و افزود: مقام عالمی که معارف را آموخته و منتشر می‌کند و همچنین دل مومنان را استوار و شبهات را پاسخ می‌دهد، از هزار عابد شیعه و مومن و اهل خلوت بالاتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مقام عبادت، مقام معرفت است،‌ اظهار کرد: خداوند بندگان را آفریده تا خدای خود را بشناسند و از مقام علم‌الیقین به عین‌الیقین دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شناخت خدا موجب سبکباری در زندگی می‌شود، ابراز کرد: اگر عارف شویم، عابد می‌شویم و از سر و صداهای عالم و دام‌های شیطان رهایی می‌یابیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است و اگر بندگی در فطرت ما نبود، که عَبد خداوند شویم، معلوم نبود چه می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند عالم به غیب است و هر پیامبری به اندازه ماموریتش از اسرار غیب آگاه می‌شود، گفت: انبیای الهی، امانت الهی را در زمین به‌جامی‌گذارند و این امانت به اهلش می‌رسد که اهل بندگی است.

منتخب مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه آنچه خداوند به انبیا در طول تاریخ داده است به پیامبر اسلام(ص) یک جا عطا کرد و از ایشان تمام علوم به امامان رسیده است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که جوانان و نوجوانان‌ را در مسیر فراگرفتن معارف الهی قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha