شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه / عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: تاریخ روحانیت سرشار از مرزبانی از دین بوده، اما اساسی‌ترین مرزبانی علمای شیعه در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) که از سوی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و در مسجد شیخ الاسلام برگزارشد گفت: عالمان دین در زمینه‌های مختلف فقه، تفسیر و اخلاق نقش‌آفرینی‌های فراوانی داشته و سازندگی‌های اخلاقی زیادی نیز انجام داده‌اند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: استحکام چهارچوب اعتقادی مردم از نقش‌های فرهنگی علما بوده که آنان با ساده‌زیستی، سیر و سلوک و رفتار مردمی خود در هر منطقه منجر به این استحکام شده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: روحانیت پیوسته مظهر عزت و عظمت ملتها بوده و کیان استقلال هر ملت را حفظ کرده و پرچم استقلال را علمای دین برافراشته‌اند.

امام جمعه موقت تهران به نقش روحانیون از قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: روحانیون نقش برجسته ای در پیروزی انقلاب داشته اند.

آیت الله خاتمی زیر سوال بردن دین و ولایت فقیه، موضوع جدایی دین از سیاست، ناامید کردن مردم و القاء بدبینی در جامعه را بخشی از توطئه های دشمن برای جدا کردن مردم از دین و انقلاب بر شمرد و بیان کرد: اینجاست که علما و روحانیون باید با روشنگری به میدان بیایند و راه را بر دشمنان سد کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: تاریخ روحانیت سرشار از مرزبانی از دین بوده، اما اساسی‌ترین مرزبانی علمای شیعه در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی بوده‌ است.

وی عنوان کرد: روحانیت به صحنه آمده و به فضل خدا با تمام قوا در صحنه می‌ماند، چرا که روحانیت همیشه در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یاد وخاطره عالم مجاهد شهید مرتضی مطهری و مرحوم آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: عالمان شیعه مرزبان هستند و از مرز دین در برابر دشمنانی که آن را مورد هجمه قرار داده اند نگهبانی می کنند که نمونه آن شهید مطهری و مرحوم آیت الله مصباح یزدی بودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:این دو شخصیت (شهید مطهری وآیت الله مصباح یزدی) مصداق حدیث شریف امام حسن عسکری(ع) هستند که فرمودند، «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا» هستند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه سرمایه دینی هر شهر محسوب شده که چه خوب است که خانواده ها فرزندان خود را که علاقه مند به دروس در علوم حوزوی هستند را تشویق نموده تا در حوزه های علمیه ثبت نام نمایند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان قزوین به خاطر برگزاری این مراسم در روز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد:چه خوب و پسندیده است که هر شهادت و یا وفات ائمه معصومین (ع) در این مسجد نورانی مراسم عزاداری و سوگواری بر گزار شود.

تاریخ روحانیت سرشار از مرزبانی از دین بوده است/روحانیت همیشه در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    سلام عليكم لطفا سعي بفرماييد با كمك حوزوي ها و طلاب كه رشته حقوق ثبتي در دانشگاه آزاد اسلامي و علمي كاربردي بشود رشته علوم ثبتي و بسياري از دروس ديني و مذهبي اسلامي را در مطالعه داشته باشند لطفا اين خواسته انجام شود.باتشكر