شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
شهادت امام صادق علیه‌السلام

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: امام صادق(ع) از فرصت درگیری بین بنی امیه و بنی عباس استفاده کردند و با تربیت شاگردان زیادی معارف اسلام را به گوش جهان رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب در نشست اخلاقی که در سالن اجتماعات مدرسه مهدیه خنداب در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) با وجود ضعف حکومت اموی و درخواست شیعیان، برضد حکومت قیام نکرد، ایشان درخواست ‌های ابومسلم خراسانی و ابوسلمه را برای برعهده‌ گرفتن خلافت رد کرد.

وی گفت: امام صادق(ع) در قیام عمویش زید بن علی شرکت نکرد و شیعیان را نیز از قیام پرهیز می‌دادند اما با این‌ همه روابط حسنه‌ای با حاکمان زمان خود نداشت.

وی افزود: حضرت به جهت فشارهای سیاسی حکومت‌های اموی و عباسی از روش تقیه استفاده می‌کرد و به یارانشان نیز چنین توصیه می‌کردند.

امام جمعه شهرستان خنداب تصریح کرد: ایشان موسس حوزه علمیه و رئیس مذهب شیعه هستند.

حجت الاسلام صفاهانی اظهار کرد: امام صادق(ع) از فرصت درگیری بین بنی امیه و بنی عباس استفاده کردند و با تربیت شاگردان زیادی معارف اسلام را به گوش جهان رساندند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) سه سفارش به شیعیان خود دارند که عبارتند از: نماز اول وقت که اهمیت دادن به نماز از ویژگی‌های انسان‌های متقی است، نیکی به والدین و جهاد و دعاکردن برای رزمندگان.

گفتنی است این نشست اخلاقی با سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) پایان یافت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha