شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
اراک

حوزه/به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک نشست دانش افزایی معارف امام صادق (ع) با موضوع «اوصاف شیعیان از نگاه امام صادق(ع)» با سخنرانی خانم آشتیانی در این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک نشست دانش افزایی معارف امام صادق (ع) با موضوع «اوصاف شیعیان از نگاه امام صادق(ع)» با سخنرانی خانم آشتیانی در این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم آشتیانی در این نشست اظهار داشت: اولین صفت شیعه از منظر امام صادق(ع)، تقوا و پاک بودن است.

وی گفت: شیعه باید منشأ خیرات و خوبی‌ها باشد، به همین جهت امام صادق(ع) می‌فرماید شیعه ما اهل هدایت و اهل تقوی و اهل نیکی و اهل ایمان و اهل پیروزی و موفقیت است.

استاد حوزه علمیه خواهران، صفت شیعه را حفظ نماز و اسرار و مواسات معرفی کرد و یادآور شد: امام صادق(ع) فرمود: شیعیان ما را در سه وقت امتحان کنیدف در وقت نماز که چگونه بر آن محافظت می‌کنند، در نزد اسرار آنها که چگونه آن را از دشمنان ما حفظ کنند و در نزد اموالشان که چگونه با آن با برادران خویش همدردی می‌کنند.

وی تصریح کرد: انسان وقتی سفارشات امامان شیعه در مورد نماز را می‌بیند، احساس غرور و سربلندی می‌کند، ولی وقتی رفتار بعضی از شیعیان را نسبت به نماز می‌بیند احساس شرمندگی می‌کند.

آشتیانی سومین صفت شیعه را عفت دامن و شکم دانست و خاطرنشان کرد: از مشکلات جامعه امروزی ما رواج بی حیایی، چشم چرانی، بی عفتی، اختلاس، ربا خواری و حرام خوری است، از جامعه شیعی انتظار این است که دارای عفت و حیا و گریزان از حرام خواری باشند.

وی ابراز کرد: شیعه باید تلاشش زیاد و عملش برای خدا باشد و امید ثواب از او داشته باشد و از عقابش بترسد.

آشتیانی اظهار کرد: از آثار مهم محبت این است که محب تلاش می‌کند تا همرنگ محبوب گردد، هر محبی تلاش می‌کند با پیروی از گفتار و رفتار محبوب دل او را به دست آورد و لذا شیعه که ادعای محبت اهل بیت(ع) را دارد و سنگ آنها را به حق به سینه می‌زند، باید نهایت تلاش خویش را در همرنگی و اطاعت از آنها به کار برد.

وی به نامه‌ امام صادق(ع) به شیعیان اشاره کرد و گفت: در بند اول این نامه حضرت فرمودند: هر کس به قسمتِ خدا راضی باشد، بی‌نیاز می‌شود، همین جمله از ده‌ها جمله‌ای که حضرت(ع) در نامه خود آورده را اگر آویزه‌ی گوش کنیم، خوشبختی لحظه‌ای قلبِ و جانِ مارا ترک نمی‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha