شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی

حوزه/با حضور دادستان کل کشور، آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید دادگستری استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، در مراسمی به منظور تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید دادگستری استان یزد که در سالن برق منطقه ای یزد برگزار شد با تقدیر از تلاش های پنج ساله دکتر غلامعلی دهشیری، در حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی(دادستان ویژه روحانیت در استان های کرمان و هرمزگان)به سِمت رئیس کل دادگستری یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب شد.

در این مراسم، غلامعلی دهشیری مدیر کل سابق دادگستری استان یزد با گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، یاد و خاطره اولین فرمانده سپاه استان یزد شهید محمد منتظر قائم را که در واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در طبس به شهادت رسید، گرامی داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاهها نسبت به استان یزد عوض شود، ادامه داد: استان یزد یک سرمایه ماندگار نظام و یک ظرفیت مثبت امنیت‌بخش برای حاکمیت محسوب می شود؛ از این‌رو ضرورت دارد حاکمیت نیز نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری سابق استان یزد تصریح کرد: از آنجایی که استان یزد، استانی بدون حاشیه است، به همین دلیل کمتر به این استان توجه می شود؛ درصورتی‌که باید نیازهای استان، از سوی نهادهای تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز در کشور بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که یزدیها اهل معامله با اصل حاکمیت نبوده و پایبند نظام و ولایت هستند، ادامه داد: در نگاه کلان کشوری و توجه‌دهی به استان‌ها، نباید صرفاً به وسعت جمعیت و امکانات یک استان توجه شود.

دهشیری بیان کرد: اگر بخواهیم استانهای کشور را به مدل امنیتی تقسیم کنیم، به چهار دسته تقسیم می شوند، استان های فرصت امنیتی، استان های شبه فرصت امنیتی، استان های فرصت تهدید امنیتی و استان های شبه فرصت تهدید امنیتی؛ که استان یزد جزو دسته اول بوده که در واقع پهنای این استان به مرز خود محصور نمی شود؛ بلکه دایره نفوذ و اقدام استان یزد در دیگر استان ها نظیر زاهدان، بندرعباس، جنوب کرمان و حتی شهرهای مرکزی کاملاً به‌عنوان مراقب امنیتی اثر دارد؛ یعنی استان یزد روی امنیت سایر استانهای کشور اثرگذار است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در نهم بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه پیشگامان استان یزد در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی های تولید داخلی مبنی بر اینکه «ما به یزدی ها اعتماد کامل داریم»، اظهار کرد: هماهنگی، تعامل، مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری یزدی ها باعث شده تا رهبر انقلاب در مورد یزدی ها این چنین بگویند.

دهشیری با اشاره به اینکه استان یزد، استانی برخوردار در زمینه سرمایه انسانی است، تصریح کرد: این سرمایه انسانی در استان یزد می تواند مشکلات سایر استان ها را نیز حل کند؛ ضرورت دارد به این سرمایه انسانی توجه ویژه‌ای معطوف شده و ادبیات رفتاری و گفتاری مسئولان و مدیران به‌گونه‌ای باشد که مایه جذب بیشتر مردم به نظام باشد.

وی در رابطه با اقدامات پنج‌ساله اخیر دستگاه قضایی استان یزد عنوان کرد: طی پنج سال اخیر حوادث و رویدادهای تلخ گوناگونی از جمله شیوع بیماری کرونا، فتنه سال ۱۴۰۱ و ... رقم خورد که مسئولان قضایی شرایط سختی را گذراندند و سیاست تیم مدیریتی قضایی استان یزد طی پنج سال اخیر به‌گونه‌ای بود که قوه قضاییه را به سمت مردمی سازی ببرد و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها از جمله نخبگان مختلف بهره گرفت.

رئیس‌کل دادگستری سابق استان یزد، ادامه داد: دستگاه قضایی در استان یزد تلاش کرد رضایتمندی مردم را جلب کرده و بر اساس سند تحول بنیادین و راهبردهای رئیس قوه قضاییه در تعهد رضایتمندی مردم و همچنین اجرای عدالت عمل کنند.

دهشیری، با تأکید بر اینکه توانستیم با اقدامات جهادی وضعیت دستگاه قضایی را در حد بضاعت خود ارتقاء دهیم، گفت: ارتقاء اتقان آرا، افزایش آرای جایگزین حبس به میزان ۳۵ درصد، کسب رتبه سوم رضایتمندی مردم به میزان ۸۵ درصد که به‌صورت سیستمی در کشور انجام می گیرد.

وی،کسب رتبه دوم ارجاع کارشناسی هوشمند کسب رتبه سوم صلح و سازش در سطح کشور به میزان ۵۲ درصد، کسب رتبه چهارم عملکردی زندان استان در شاخصه ای هجده‌گانه در سطح کشور، کسب رتبه چهارم کمترین زمان پاسخ‌دهی در ترتیب اثر دادن به پرونده ها، کسب رتبه نخست در تحقق برنامه های عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک در سال ۱۴۰۲ و نیز اجرای ۱۰۰ درصدی کاداستر در حوزه اراضی ملی و ۷۶ درصدی اراضی کشاورزی و گره‌گشایی از مشکلات ثبتی و ملکی چند ده ساله این استان از جمله اقدامات صورت گرفته طی پنج سال اخیر برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha