شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
طیبی فر سپاه

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: شرایط امروز کشور می طلبد که جهاد تبیین به اصل محوری در نظام فرهنگی کشور تبدیل گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طیبی‌فر طی سخنانی به مناسبت هفته عقیدتی -سیاسی سپاه در گلزار شهدای شهر کرمان اظهار داشت: در طول تاریخ از دو چیز ضربه خوردیم که یکی یا از دشمنان بوده که ملت‌های مقاوم در برابر آنان می ایستند و دیگر اینکه از افکار التقاطی ضربه خوردیم.

وی با اشاره به این که افکار التقاطی از صدر اسلام تا امروز ضربات سنگینی به اسلام و حرکت اهل بیت زده و موانع زیادی ایجاد کرده است، افزود: کسانی که پشت سر پیامبر اکرم(ص) نماز می‌خواندند اما نقشه ترور ایشان را هم طراحی می‌کردند، دارای افکار التقاطی بودند. البته التقاطی‌ها در دوران پس از رحلت پیامبر هم بودند و بعد از انقلاب این افکار و اندیشه‌ها با پوسته‌ای از اسلام اما با محتوای غیراسلامی برخی جاها شکل گرفت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین گفت: شخصیتی که تفکرات و افراد التقاطی را شناخت و محکم مقابل آنان ایستاد و مقاومت کرد شهید مطهری بود و دست آخر هم توسط گروهک فرقان که تفکرات التقاطی داشتند، به فیض عظیم شهادت در راه خدا نائل آمد.

وی بر اهمیت توجه به اصل جهاد تبیین به تأسی از سیره نورانی شهید مطهری تأکید کرد و بیان داشت: یکی از اصول محوری در نظام فرهنگی کشور باید توجه به همین مساله کلیدی باشد که مقام معظم رهبری از آن به عنوان فریضه فوری و قطعی یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر همچنین بر اهمیت نقش اساتید و معلمین در بصیرت افزایی جامعه و هدایت نسل جدید تأکید کرد و افزود: اندیشه‌های شهید مطهری را باید با جهاد تبیین به نسل فعلی و نسل های آینده انقلاب منتقل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha