شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویری| برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه خان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی گفت: قصه بی‌حجابی قصه فروپاشی خانواده‌هاست، قصه بی‌بند و باری است، با نگاه و بد حجابی موضوع آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) که در مدرسه علمیه خان برگزار شد، با اشاره به بلایا و فتنه‌ها از منظر امام صادق(ع)، اظهار داشت: در آخر الزمان هستیم، اما عصر ظهور که همان عصر کمال است، فرا خواهد رسید.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، مردم گمان می‌کنند مومنین تمام می‌شوند ما گذشتگان را آزمایش کردیم که مشخص شود چه کسانی صادق و چه کسانی کاذب هستند، اینک انسان باید در آزمونی سخت قرار گیرد و این سنت الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر قرار است ظرفیت‌ها استعداد شود، باید محک زده شود تا کاربران از صادقان شناخته و جدا شوند، اگر کسی در مسیر رشد انحرافی داشته باشد نیز بالا کشیده می‌شود.

وی فتنه و بلا را دو کلمه شبیه به هم در لغت عرب برشمرد که بنیه آن متفاوت است، خاطرنشان کرد: هر دو این کلمات معنای آزمایش می‌دهند، در واقع هر رخ داد یک آزمایش است، نه تنها رنج‌ها بلکه گنج‌ها نیز آزمایش است، در بلاهای متعارف باید صبر کرد و در نعمت‌ها شکر کرد، اما به راستی شکر دشوارتر است، شکر گفتن الحمدلله به تنهایی نیست، شکر بر نعمت بسیار دشوار است.

مسئول مدرسه علمیه خان با بیان اینکه سختی برای صبر است، خاطرنشان کرد: سختی انسان را می‌لرزانند تا مقاوم شود، اما یک مژده و وعده برای انسان مومن که اگر انسان مومن شد، هرچه برای او رخ دهد برای او خیر خواهد شد، اما برای کافر معلوم نیست شر است یا خیر.

وی گفت: انسان باید قدر نعمت را بشناسد، شکر زبانی آغاز شکر معنوی است، رسول خدا و امامان شاهدانی از جانب خدا بر ما هستند و لذا امام صادق(ع) فرمودند، در این نظام بلا انبیا بیش از همه بلا دیده‌اند، هرکسی را که خداوند دوست دارد بیشتر آزمایش می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی عنوان کرد: اگر خداوند جامعه و انسانی را دوست بدارد، بیشتر آزمایش می‌کند تا مقاوم‌تر شود، امروز ائمه شاهد ما هستند که چه کار می‌کنیم، در آخر زمان بلاها بیشتر است چراکه ظرفیت‌های بشر نیز بیشتر است.

وی یادآور شد: اگر مردم ایمان خود را حفظ کنند مقایسه با اصحاب پیامبر(ص) نمی‌شوند، چرا که مردم این زمان انبیا را درک نکردند، برخی بلاها را انسان می‌سازد و گاهی خود انسان برای خود و برای انسان‌های دیگر و گاهی ظالمان برای مومنان بلا می‌سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: بلاهایی مانند سیل و زلزله در مقیاس با بلاهای فرهنگی و اقتصادی بلا نیست، باید از این بلاها عبور کرد، این بلاها بزرگ و ویرانگر است گاه ملت و امت را نابود می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر روزی یک بد حجاب به خیابان می‌آمد همسایه امر به معروف می‌کرد.

مسئول مدرسه علمیه خان، بلاهای نظامی، اقتصادی و فرهنگی را دشوارتر از بلاهای طبیعی دانست و یادآور شد: برخی قانون‌ها ربا را وارد زندگی می‌کند و لذا باید گفت آفرین بر سرمایه گذارانی که سرمایه خود را در تولید گذاشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی بیان کرد: اگر قرار است مشارکت اتفاق بی‌افتاد باید اعتماد رخ دهد، نگاهی امنیتی و نظامی باید از کارخانه‌ها بیرون رود و نظارت در عرصه کمی و کیفی باشد نه برای ویرانی، نظارت‌ها باید توسعه کمی و کیفی دهد.

وی در خصوص حجاب نیز خاطرنشان کرد: قصه بی‌حجابی قصه فروپاشی خانواده‌هاست، قصه بی‌بند و باری است، با نگاه و بد حجابی موضوع آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: نهاد خانواده مهم است اما اگر خیال کنیم با توبیخ می‌شود کاری انجام داد اینگونه نخواهد شد، این‌ها دختران ما هستند باید برای آنها پدری کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر قاعده دارد، باید همه موارد آن را بدانند و مفاهیم آن را که دین روشن کرده را بدانیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha