دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
طلبه جهادی

حوزه/ حجت الاسلام پناهی گفت: طلبه فردی است که هرگز خود را محدود به تحصیل در حجره ها نمی کند، بلکه حضورش در جامعه تاثیرگذار و اثربخش است، زیرا اگر اینگونه نباشد، حوزه ما حوزه انقلابی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام اسعد حسین پناهی امروز در نشستی با طلاب شهرستان قروه اظهار داشت: شاید در ظاهر حوزه های علمیه مانند دیگر مراکز آموزشی دارای یک نقش ثابت و تعریف شده باشند، ولی در اصل حوزه ها مرکز تولید فکر و اندیشه و در کنار آن یک کانون برای حمایت از جامعه در شرایط ویژه است.

امام جمعه شهر دزج ادامه داد: حوزویان در عرصه های ملی و حوادثی که در سال های اخیر در کشور روی داده، نقش و حضور خود را به همه نشان دادند که بارزترین آنها را می توان حضور گروه های جهادی طلاب در کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و در بحث مبارزه با بیماری کرونا دانست.

وی افزود: طلبه فردی است که هرگز خود را محدود به تحصیل در حجره ها نمی کند، بلکه حضورش در جامعه تاثیرگذار و اثربخش است، زیرا اگر اینگونه نباشد، حوزه ما حوزه انقلابی نخواهد بود.

حجت الاسلام حسین پناهی بیان کرد: مدارس علمیه امروز زیر شدیدترین تهاجمات فرهنگی قرار دارند، به گونه ای که دشمن برای ساختن چهره ای دروغین و کذب از حوزه و طلبه دست به هر توطئه ای می زند و این مردم هستند که باید فریب جنگ رسانه ای را نخورند.

امام جمعه دزج خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقش آفرینی های حوزویان، حضور در قالب تیم های جهادی در کنار بسیج و سایر اقشار است. روحانیون در ایام فراغت و حتی تحصیل در کارهای جهادی همانند کمک به مناطق محروم، امور عمرانی و خدماتی و... فعالیت دارند.

وی در پایان گفت: طلبه ها در مسیر طلبگی نباید با تبلیغات منفی دشمن دلسرد شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha