پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: از جمله ویژگی های مساجد در دوران دفاع مقدس این بود که حقیقتاً کانون شور انقلابی و بصیرت افزایی در سطح جامعه به شمار می رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: به تعبیر رسا و حکیمانه مقام معظم رهبری، هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌ی زمانی نبوده و نیست، بلکه گنجینه‌ی عظیمی است که تا مدت ها مردم ما می توانند از این سرمایه استفاده کنند.

وی افزود: اگر این نگاه و رویکرد را ما به سال های دفاع مقدس و میراث برجای مانده از آن داشته باشیم، حقیقتاً در جنگ فرهنگی و تمدنی با دشمن خواهیم توانست به اذن و لطف الهی همچون گذشته به توفیقات بزرگی دست یابیم.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم محافل و مراکز دینی از جمله مساجد در سال های جنگ تحمیلی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در دوران دفاع مقدس، مساجد بهترین جایگاه برای بصیرت افزایی و جهاد تبیین در سطح جامعه بوده اند، کما این که در هشت سال جنگ تحمیلی به خصوص مساجد، مرکز و کانون شور و شعور انقلابی و بصیرت افزایی به شمار می رفتند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان داشت: به تعبیر حضرت امام(ره)، مساجد سنگر است و نباید بگذاریم که سنگرها خالی بماند و لذا یکی از کارهای مهم ما در عرصه جهاد تبیین باید این باشد که نقش محوری مساجد در دوران دفاع مقدس به عنوان یک الگوی بسیار ارزشمند برای آحاد مردم و از جمله نسل جدید به درستی بازگو و تحلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب آن را فریضه ای فوری و قطعی توصیف نمودند ما نیاز داریم که از ظرفیت و جایگاه مساجد به شکل حداکثری و مؤثر استفاده کنیم و در این میان، امامان جماعت، هیئت امنای مساجد و فرماندهان و مسئولان پایگاه های بسیج در مساجد، نقش بسیار مهم و کلیدی برعهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha