پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - عضو مجلس خبرگان رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها راه بازپس‌گیری عزت، جهاد و مقاومت اسلامی طبق تعالیم پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و علی الخصوص نهضت امام حسین(ع) است و هیچ راه دیگری وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جشن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در هیئت مذهبی لواء الزهراء کمپلو اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، بر برپایی و حضور در مجالس عزاداری و جشن اهل بیت(علیهم السلام) تأکید و اظهار داشت: حضور در مجالس حسینی و فاطمی، در واقع، حضور در بهشت است و یقین داشته باشید مکانی که در آن نشسته اید در آخرت تبدیل به کاخ‌های بزرگی در بهشت برای شما میشود. قدر این مجالس رابدانید چرا که با ارزش‌ترین مجالس در تاریخ بشریت اند.

وی به بررسی شباهت‌های حضرت زینب(س) و مادرشان حضرت فاطمه(س) پرداخت و گفت: یکی از بارزترین صفات حضرت زینب(س) این است که وارث صفات مادرش حضرت فاطمه زهرا(س) از تمام جهات است. یکی از بزرگ ترین کارهایی که ایشان در طول زندگی انجام دادند، روایت خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س)، در همه جا بود. سخنان و روایات حضرت زینب از خطبه فدکیه بعدها، تبدیل به اصلی ترین مرجع برای علمای دینی شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خطبه فدکیه دارای دریاهایی از معانی در تمام زمینه ها است که نیازمند تالیف کتاب هایی برای تفسیر است که در اینجا می خواهم به موضوع جهاد از دیدگاه حضرت فاطمه (س) در اسلام اشاره ای بکنم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری افزود: جهاد، در تمام زمینه های، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، آموزشی، ضامن عزت امت اسلامی است. البته که جهاد در زمینه نظامی از جهاد در بقیه زمینه ها قابل لمس تر است ولی باید بدانیم که اهمیت جهاد در باقی زمینه ها، دارای اهمیت بالایی حتی هم راستا با جهاد نظامی است.

وی در رابطه با ملت فلسطین و اهمیت جهاد و رابطه آن با اهل بیت(ع)، گفت: فلسطین ۱۰۵ سال پیش توسط انگلیس مورد استعمار و ۷۵ سال پیش توسط صهیونیست ها مورد استعمار و تجاوز قرار گرفت و عزت امت اسلامی با این اتفاق گرفته شد و اکنون تنها راه بازپس گیری عزت، جهاد و مقاومت اسلامی طبق تعالیم پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و علی الخصوص نهضت امام حسین(ع) است و هیچ راه دیگری وجود نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تحت تأثیر تعالیم اهل بیت(ع)، روحیه جهاد، شهادت طلبی و مقاومت، در ملت فلسطین رشد کرده است و امروز شاهد مقاومت‌های عزتمندانه گروه های مقاومت فلسطین مخصوصا در غزه هستیم که با یک عملیات حساب شده، ضربه ای جبران ناپذیر به رژیم غاصب صهیونیستی زدند که هیچگاه و به هیچ شکل قابل جبران نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha