چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
راملی ماهد نور

حوزه/ نایب رئیس مجلس مالزی تصریح کرد: اقدامات جامعه جهانی در مورد غزه باید فراتر از ژست های سیاسی و موضع گیری های دیپلماتیک شکل عملی به خود گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، راملی ماهد نور نایب رئیس مجلس مالزی پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس مورد تاکید دولت مالزی است و ما از رفتار رژیم اسرائیل منزجر هستیم و امیدوارم بتوانیم در مورد جنایات اسرائیل رفتار خوبی در جهان انجام دهیم، همچنین باید جنایتکاران جنگی محاکمه شوند و ما از ابتکارات صلح عربی برای غزه نیز حمایت می‌کنیم و نسبت به اسلام هراسی در جهان هشدار می دهیم.

وی تاکید کرد: بسیار مهم است که یک آتش بس فوری در غزه ایجاد شود و برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه مسیری امن باز شود.

نایب رئیس مجلس مالزی گفت: بی وقفه جامعه جهانی باید امکان بازگشت فلسطینیان به مرزهای خود و حق تعیین سرنوشت خودشان را در دنیا نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه ما مایل هستیم همه راه ها برای رساندن صدای مردم فلسطین به جهان را استفاده کنیم، تصریح کرد: ما در این اجلاس باید به آرمان فلسطین کمک کنیم و ثابت کنیم این مجمع حامی همیشگی آرمان فلسطین است.

وی افزود: ما حامی تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف هستیم و سازمان همکاری های اسلامی نیز تلاش های خود را برای مقابله با تجاوزات اسرائیل به فلسطین به کار می‌گیرد.

وی با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: ما تعهد و تلاش خود را برای احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می دهیم و در این زمینه باید برای توقف حملات عمدی اسرائیل به غزه که ناقض قوانین بین‌المللی است تدبیر کنیم اسرائیل در منطقه و جهان تنش ها را افزایش داده است و جامعه جهانی باید در این جنگ از غیرنظامیان حمایت کند.

وی گفت: مالزی خواستار اقدام سریع جامعه جهانی به نفع ملت فلسطین است و باید از طریق مسیر های دیپلماتیک اهداف خود را دنبال کنیم، همچنین سفارت آمریکا و کشورهای اروپایی نیز از موضع ما مطلع شده اند و ما بر این باوریم که دولت آمریکا باید در این زمینه مسئولیت پذیر تر عمل کند و در مقابل این فجایع پاسخگو باشد و اجازه دهد کمک به غزه برسد و کودکان زندانی بر اساس قوانین بین المللی آزاد شوند و این اقدامات باید فراتر از ژست های سیاسی در عمل شکل گیرد.

نایب رئیس مجلس مالزی در پایان تصریح کرد: دولت مالزی مایل است اقداماتی برای کمک مستقیم مالی به کمک فلسطین و جمع آوری کمک های مختلف انجام دهد و ما در بودجه خود مبلغی برای این کمک ها اختصاص دادیم همانطور که ما به صلیب سرخ کمک کردیم از طریق مصر به مردم غزه کمک کند امروز نیز آماده ارسال محموله کمک های جدیدی به این منطقه هستیم و در آینده از اقدامات سازمان ملل نیز برای کمک به آوارگان حمایت می‌کنیم و متعهدانه در حل و فصل این منازعه نقش آفرینی می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha