دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
هاشم قاسم

حوزه/ نماینده پارلمان لبنان گفت: آمریکا و هم‌پیمانان غربی رژیم صهیونیستی باید مسئولیت حمایت از این رژیم را در جنایت علیه مردم غزه بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هاشم قاسم نماینده پارلمان لبنان امروز در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی، گفت: یکی از سوالات مهمی که از ما پرسیده می‌شود این است که این نشست‌ها چه تأثیری برای مردم فلسطین دارد در حالی که ما باید علاوه بر اعلام موضع‌ها و برگزاری نشست‌ها به دنبال این باشیم که در چارچوب قانون دولت‌های خود را مکلف کنیم که اقدامی موثر برای مردم غزه انجام دهند.

وی اضافه کرد: ما موضع‌گیری می‌کنیم اما باید به دنبال راه‌حل‌هایی باشیم که از درد و آلام مردم غزه کم کند. کشور لبنان نیز همانند فلسطین سال‌هاست که از تجاوز رژیم صهیونیستی در رنج و عذاب است. مردم لبنان سال‌هاست که با رنج‌ها مواجه هستند، از طرفی نیز باید فکر مردم غزه نیز باشیم بنابراین اگر غزه را از دست بدهیم همگی ما متحمل هزینه هنگفتی خواهیم شد.

نماینده پارلمان لبنان ادامه داد: ما باید نقش تأثیرگذاری برای این وضعیت داشته باشیم. مشاهده می‌کنیم که مردم در غرب تظاهرات می‌کنند و به دولت‌های خود فشار می‌آورند که کاری برای مردم فلسطین کنند، ما نیز باید از این اهرم‌ها استفاده کنیم تا دولت‌هایمان را وادار کنیم فکری برای مردم فلسطین کنند.

وی اضافه کرد: توحشی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام می‌دهد غیرقابل قبول است، ما باید علیه آنها موضع محکم بگیریم. از طرفی نیز ملت فلسطین سرزمین خود را ترک نخواهند کرد و استوار ایستاده‌اند و به دنبال این هستند که مورد حمایت جامعه جهانی قرار گیرند.

نماینده پارلمان لبنان افزود: لبنان در جبهه اول مقابله با رژیم صهیونیستی است و طی سال‌های متمادی با حملات بسیاری از جانب رژیم صهیونیستی مواجه شده‌اند و این رژیم با استفاده از سلاح‌های ممنوعه به جنوب لبنان حمله‌ور شده است. ممکن است این تهدیدها روز به روز بیشتر شود تا آنها اراده مردم ما را تضعیف کنند اما اراده مردم ما استوارتر از گذشته شده است.

وی بیان داشت: تهدیدات رژیم صهیونیستی و اینکه جنگ را گسترش دهد نمی‌تواند آرامش را برای شهرک‌نشینان به ارمغان بیاورد بلکه باعث خواهد شد مردم منطقه بیش از پیش علیه رژیم صهیونیستی با یکدیگر متحد شوند. ما باید با هم‌پیمانان غربی رژیم صهیونیستی بگوییم که مسئولیت حمایت از رژیم صهیونیستی را بپذیرند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کنند.

نماینده پارلمان لبنان ادامه داد: ما باید از ظرفیت‌ جامعه جهانی استفاده کنیم تا آتش‌بس در غزه اعلام شود. ما در لبنان سرنوشت مشترکی با ملت فلسطین داریم و این سرنوشت را اراده مردم ترسیم می‌کنند. وظیفه ما در این برهه این است که بر دولت‌های خود فشار بیاوریم تا به دنبال احقاق حقوق ملت فلسطین باشند تا اینکه فلسطین بازسازی شود. همچنین عدالت و صلح در فلسطین برقرار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha