دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
در هجدهمین جلسه اخلاق  و نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، گفت: اکنون بهترین فرصت برای شناخت اهداف انقلاب اسلامی و نشر این اهداف بین جوانان و نوجوانانی است که آن دوران را درک نکرده‌اند، باید به معنای واقعی کلمه و جهاد گونه، انقلاب اسلامی و اهمیت آن را به نسل جوان معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی روز گذشته در جمع کارکنان حوزه علمیه خواهران یزد ضمن گرامیداشت ماه رجب، اظهار داشت: اکنون بیش از نیمی از ماه رجب گذشته، خوشا به‌حال کسانی که از این ماه رحمت حداکثر استفاده را برده‌اند و امیدواریم خداوند متعال توفیق استفاده حداکثری از این ماه را به همه ما عنایت بفرماید.

وی افزود: در روزهای آینده دو رویداد مهم و سرنوشت ساز در پیش رو است، یکی راهپیمائی ۲۲ بهمن و دیگری انتخابات ۱۱ اسفند، دهه مبارکه فجر از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد روزهایی که در سال ۵۷ سرشار از تحولات بزرگ در این کشور بوده، از جمله حضور تاریخی امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن و استقبال بی‌نظیر مردم از ایشان و حوادث و رشادت‌های مردم ایران در این ۱۰ روز که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: اکنون بهترین فرصت برای شناخت اهداف انقلاب اسلامی و نشر این اهداف بین جوانان و نوجوانانی است که آن دوران را درک نکرده‌اند، باید به معنای واقعی کلمه و جهاد گونه، انقلاب اسلامی و اهمیت آن را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه دقیق و روایت صحیح از وضع کشور قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گواه این است که پیشرفت‌های زیاد و افتخار آمیزی در کشور داشته‌ایم که نشان از خودباوری و روحیه جهادی و معنوی و بالای مردم ایران دارد، امام خمینی (ره) نیز با شجاعت و اخلاص، با حضور و پشتیبانی مردم، عزت، استقلال، آزادی و مردم سالاری را در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به ارمغان آورد و البته خداوند نیز یاری‌گر مردم ایران بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: آنچه مسلم است حضور مردم در صحنه‌های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بود که باعث شد دشمنان ایران اسلامی به اهداف خود نرسند و توطئه‌های آنها یکی پس دیگری خنثی شود و تا زمانی هم که حضور مردم در همه عرصه‌های انقلاب پر رنگ باشد، باز هم دشمنان ایران اسلامی، شکست خواهند خورد و از این جهت است که حضور مردم در راهپیمائی ۲۲ بهمن مهم است.

وی ابراز کرد: رویداد دیگر بسیار مهم بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که از اهمیت زیادی برخوردار است، دشمن سعی دارد با تبلیغات دروغین خود و مأیوس کردن مردم، از حضور حداکثری در انتخابات ایران جلوگیری کند و که از ماه‌ها قبل تبلیغات وسیعی در این زمینه شروع کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: انتخابات فرصت خوبی برای انتخاب کردن توسط خود مردم است تا بهترین افراد برای تصدّی این دو جایگاه مهم در کشور انتخاب شوند، چرا که هر دو انتخابات نقش به‌سزا و کلیدی در سرنوشت مردم و اقتدار این کشور دارد و لذا نباید به راحتی از این موضوع مهم گذشت، باید هم خودمان در این انتخابات شرکت نمائیم و هم با جهاد تبیین و روشن نمودن ابعاد این دو جایگاه و میزان اثر گذاری آن بر سرنوشت جامعه، مردم را به حضور پرشور در این آزمون الهی دعوت کنیم و بدانیم حضور در عرصه انتخابات یک وظیفه الهی، شرعی و ملی است.

وی یادآور شد: امیدواریم بار دیگر مردم با حضور حماسی و حداکثری خود، دشمنان و بدخواهان این کشور را ناامید و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب نمایند تا بار دیگر به اشتباه نیافتند و محاسبات غلط راجع به این کشور نداشته باشند.

در پایان این جلسه هر کدام از معاونین به مسائل روز مدارس استان پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

انقلاب اسلامی و اهمیت آن را برای نسل جوان تبیین کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha