دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: محور مقاومت براساس یک تقسیم کار شبکه‌ای باهوشمندی و صبر راهبردی حرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه شب قدر، شب شکرانه بزرگترین نعمت الهی است، اظهار داشت: در بین تمام دعاهای عالم، ظاهراً ما فقط یک دعای واجب داریم: «اهدنا الصراط المستقیم».

وی افزود: دعا به عنوان یاد خدا و خلوت و مناجات با او، بهترین حالت انسان است و باید این بهترین و ناب‌ترین لحظات، به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، بهترین مخلوق خداوند متعال و غایت خلقت ما، اختصاص یابد.

امام جمعه شبانکاره عنوان کرد: در میان اندیشمندان معاصر، رهبر حکیم انقلاب، بر این باورند که یکی از ریشه‌های اصلی انحراف‌های پدید آمده در صدر اسلام، به ویژه در حکومت امیرمؤمنان علیه السلام انحراف خواص بوده است.

وی تصریح کرد: خواص عصر ولایت و امامت امیرالمؤمنین علیه السلام، به علت نفوذ فزاینده ناشی از سوابق درخشان‌شان، وقتی از جبهه حق جدا شده و به جبهه باطل گرویدند، شمار زیادی از مردم را به انحراف کشاندند؛ آن چنان‌که بنیان ارزش‌ها و باورهای اخلاقی و دینی جامعه صدر اسلام به آسانی فرو پاشید و باورهای ضد اخلاقی و گرایش‌های دنیوی و غیردینی حاکم گردید.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه فتح و ظفرهای بزرگ است، گفت: از ابعاد اهمیت این فتح خارق العاده این است که پیغمبر اکرم مکه را بدون خونریزی، بدون هیچ ناراحتی و بدون این‌که کوچک‌ترین آسیبی به کسی برسد فتح کرد.

حجت الاسلام پردل بیان داشت: با گذشت ۱۸۰ روز از طوفان الاقصی مقاومت از محور مقاومت تبدیل به «شبکه مقاومت» شده است. حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، جمهوری اسلامی و دولت سوریه براساس یک تقسیم کار شبکه‌ای باهوشمندی و صبر راهبردی حرکت می‌کنند.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه اسلام، پایه و همه محتوای انقلاب ما است، افزود: ما باید هم حامل قرآن و هم عامل به قرآن باشیم. در کنار تلاوت قرآن توجه به دستورات قرآن و عمل به آنها هم لازم است. اگر قرآن تلاوت بشود اما به آن عمل نشود مار سخت می شود گرفتار می شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha