دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محفل اُنس با قرآن و تفسیر قرآن کریم، یادواره شهدای پریوه و تجلیل از فعالان جزء خوانی و ختم قرآن ماه مبارک رمضان، در حسینیه امیرالمومنین(ع) شهرک حافظیه کرمانشاه،

حوزه/ امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرمانشاه، گفت: خانواده قرآنی و صاحبان دختر، مثل حضرت شعیب(ع)، با دامادها و خواستگاران بر خورد نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل قبادی، در مراسم محفل اُنس با قرآن و تفسیر قرآن کریم، یادواره شهدای پریوه و تجلیل از فعالان جزء خوانی و ختم قرآن ماه مبارک رمضان، که در حسینیه امیرالمومنین(ع) شهرک حافظیه کرمانشاه برگزار شد، در خصوص خواستگاری و امر مقدس ازدواج، اظهار داشت: معیار و ملاک در مراسمات خواستگاری، دستورات قرآن در برخی از ،آیات سوره مبارکه قصص»، خیلی راهگشاست.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرمانشاه با تأسی از برخی آیات نورانی سوره مبارکه قصص که می فرماید: «قَالَتْ إِحْدَاهُمَا یَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِیُّ الْأَمِینُ.» ، در داستان مواجهه حضرت موسای نبی(ع) با دختران شعیب پیامبر(ع)، گفت: صفات مورد نظر یکی از دختران حضرت شعیب(ع)، برای استخدام موسای نبی(ع)، نیرومندی و امین بودن او بود.

حجت الاسلام والمسلمین قبادی با اشاره به داستان حضرت موسی(علیه السلام) در آیات ۲۲ تا ۲۸ سوره مبارکه قصص، پس از خروج از سرزمین مصر، گفت: موسای نبی(ع)، در شهر «مدیَن» با دختران حضرت شعیب (علیه السلام) مواجه شد و در آب دادن گوسفندان به ایشان کمک کرد و سرانجام به پیشنهاد حضرت شعیب(ع)، با یکی از دختران او ازدواج نمود.

وی تصریح کرد: آنچه رهبری حکیم و فرزانه در خصوص امر مقدس ازدواج، بر آن تأکید دارند، برگرفته از آیات قرآن و سیره حضرات معصومین(علیهم السلام) می باشد.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرمانشاه، با تاکید بر فرمایشات رهبری معظم و با اشاره به آیاتی از سوره قصص ، گفت: خانواده قرآنی و صاحبان دختر، مثل حضرت شعیب با دامادها و خواستگاران بر خورد نمایند و با شناسائی لازم از داماد، ملاکتان شغل و سرمایه قابل توجه داماد نباشد، داماد های با شخصیت، بعد از ازدواج ، شغل مناسب و سرمایه لازم را تحصیل می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha