دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معارفه مدیر جدید مجتمع عالی تربیت مدیر و مدرس

آیین معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا به عنوان مدیر مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس د با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی در این آیین با اشاره به دغدغه آیت‌الله اعرافی نسبت به مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس گفت: این نقیصه در حوزه علمیه احساس می‌شد که باید مرکزی تخصصی برای تربیت اساتید و مدیران حوزوی از حیث مهارتی و تقوایی فعالیت کند.

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم اظهار کرد: نمی‌توان طلبه‌ای که درسش تمام شد را فوراً به عنوان استاد جذب کرد، بلکه باید مراحلی طی شود تا اساتید قدرت مفاهمه و انتقال معانی را کسب نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به خالی بودن جای تربیت مدیران حوزوی در حوزه‌ علمیه گفت: بحث مدیریت تربیتی وظیفه بسیار مهمی است و اگر شخص مدیر به اصول و مبانی مدیریت مسلط نباشد ممکن است در مقاطع حساس تصمیم‌های اشتباه اتخاذ کند که چنین خطایی هم جبران‌ناپذیر خواهد بود چون سر و کار مدیر تربیتی با انسان‌ها است.

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم خاطرنشان کرد که با حضور آیت‌الله اعرافی، دغدغه‌ی وجود فضایی مناسب برای تربیت مدیران شدیدتر شد و در نهایت مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری (مسئول پیشین مجتمع) در جای اصلی خود قرار گرفت و کرمانشاه به شخصیتی مثل ایشان نیاز داشت،‌ افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی (مسئول جدید مجتمع) نیز تجارب بسیار زیادی در بخش‌های مختلف حوزه داشته و نگاه بسیار خلاق و فعالی دارد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در شورای مدیریت همه نسبت به اینکه مدیران مدارس باید آموزش ببینند و آموزش ندیدن و تخصص نداشتن مدیران ضررآفرین است، اتفاق نظر دارند.

وی با اشاره به مسئولیت جدید حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی در مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس اظهار امیدواری کرد که حوزه علمیه هم در بخش تربیت مدیران و هم تربیت مدرسین به صورت بالنده و جهشی رشد نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: در این عرصه نیاز به فعالیت جهادی و جهشی احساس می‌شود چرا که با حرکت‌های روتین نمی‌توان کار را پیش برد.

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم گفت: مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس باید خروجی‌های موفق و کاربلد و متخصص داشته باشد تا زیر دست آنها طلبه‌های متخلق و دانشمند و مهذب تربیت شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در پایان با اشاره به وجود ۵۶ مدرسه علمیه در شهر قم و توابع آن گفت: اساتید این مدارس هرچند از نگاه کیفی در شرایط خوبی هستند اما باز هم باید ارتقا پیدا کنند که لازمه آن همکاری معاونت‌های مختلف حوزه علمیه می‌باشد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی نیا مسئول جدید مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس، این مجتمع را از نگاه راهبردی بسیار مهم توصیف کرد و با قدردانی از زحمات مسئولان قبلی گفت: مجتمع عالی تربیت مدیر و مدرس تاکنون ۱۹ دوره تربیت مدرس برگزار کرده است و اخیرا ساختار تربیت مدیر هم به آن اضافه شده است.

مدیر جدید مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس گفت: مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس از مراکزی است که می‌تواند زمینه‌ی تحول در حوزه را ایجاد کند. اگر کارایی مدیران و مدرسین افزایش پیدا کند قطعا در عرصه‌های مختلف تاثیرات مثبت خواهد گذاشت.

وی با اشاره به نگاه گسترده و عمیق مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به نحوه فعالیت مجتمع عالی حوزوی تربیت مدیر و مدرس گفت: بر این اساس نیاز به تلاش مضاعف و جهادی تمامی مسئولین مجتمع احساس می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha