دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:باید بدانیم که دست خدا بود که از آستین فرزندان شجاع این مرز و بوم بیرون آمد و انتقام سختی از صهیونیست‌ها گرفته شد و این وضعیت دروغینی که صهیونیست‌ها از خودشان درست کرده بودند شکسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در جشن و خروش مردم غیور قزوین در حمایت از پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار کرد: خدای متعال را سپاسگزاریم که این قوت قلب را به سرداران شجاع ما عنایت کرد و این ایده و اندیشه ظلم‌ستیزی را در حد اعلاء در سلاله رسول اکرم (ص) و وارث ائمه اطهار (ع) یعنی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، قرار داد.

وی ادامه داد: خدا را سپاسگزاریم که علیرغم همه پیش‌بینی‌هایی که اجانب فکر می‌کردند، راه را بر دلاورمردان سبزپوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش قهرمان و همه نیروهای مسلح ما هموار کرد و این حماسه بزرگ بی‌نظیر و بی‌بدیل اتفاق افتاد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی از کشورهای اسلامی در زمان جمال عبدالناصر دست به دست هم دادند که پاسخی به صهیونیست‌ها بدهند اما همه با هم شکست خوردند و برای همیشه وحشتی در دل سران کشورهای اسلامی شکل گرفت و از ترسشان مرید اجانب شدند اما امروز می‌بینیم جمهوری اسلامی یک تنه به پا خاسته است، آن‌هایی هم که لیاقت و شایستگی داشتند به جمهوری اسلامی پیوستند و در مقابل این رژیم منحوس ایستادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: سال‌ها از این ایستادگی می‌گذرد اما قله ایستادگی و شاخص برجسته ایستادگی همان بود که شب گذشته اتفاق افتاد، دیشب همه ملت ایران احیاء داشتند، ما ثمره شب‌های احیاء و شب قدر را در شب گذشته گرفتیم، این نتیجه برای آن مناجات‌ها، راز و نیازها و دعاهایی بود که بدون استثناء، تقریباً در همه جای دنیا، پیروان اهل بیت (ع) برای سرنگونی صهیونیست‌ها و پیروزی مردم مظلوم و بی‌پناه غزه داشتند، این دعاها شب گذشته به اجابت رسید و آن حماسه بزرگ خلق شد.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها آن‌قدر از گنبد آهنین صحبت می‌کردند که همه باورشان شده بود کاری نمی‌شود کرد اما دیدیم گنبد آهنین مثل دیوارها و دژهای صهیونیستی در هم شکسته شد و آیه ۱۷ سوره انفال تحقق پیدا کرد، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَی»، یعنی (هنگامی که به‌سوی دشمنان تیر پرتاب کردی، تو آن را پرتاب نکردی، بلکه خدا پرتاب کرد تا آنان را هلاک کند).

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: آن کسی که به سوی صهیونیست‌ها موشک شلیک کرد، دستان و بازوان عزیزان و فرماندهان سپاه و ارتش بود، به‌طور ویژه خدمت نیروهای مسلح عزیز تبریک عرض می‌کنیم اما باید بدانیم که دست خدا بود که از آستین فرزندان شجاع این مرز و بوم بیرون آمد و انتقام سختی از صهیونیست‌ها گرفته شد و این وضعیت دروغینی که صهیونیست‌ها از خودشان درست کرده بودند شکسته شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از این به بعد هجمه‌ها و حمله‌ها از لبنان، سوریه، عراق، یمن، فلسطین و کرانه باختری رود اردن با شدت، حدّت و جدیت بیشتری بر سر صهیونیست‌ها خواهد ریخت، از این به بعد سیلی پشت سیلی بر صورت صهیونیست‌ها نواخته خواهد شد، یکی از برکات این حرکت همین بود.

وی یادآور شد: برکت دیگر این حرکت این است که صهیونیست‌ها فهمیدند از این به بعد دیگر نباید از این غلط‌ها بکنند و به راحتی سرداران ما را مورد اصابت قرار داده و به شهادت برسانند، آن‌ها فهمیدند که نباید به کنسولگری یا سفارتخانه‌های ما نظر بدی داشته باشند، صهیونیست‌ها دیگر غلط می‌کنند که از این فکرها به سرشان بزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در دنیا قیام و نهضتی به پا خاست، بانی اصلی این قیام و نهضت امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب بودند اما طوری شد که گویا کم‌کم مردم دنیا حواسشان نبود که در این نهضت و قیام ضد صهیونیستی که در همه جای دنیا غضب و خشمی علیه صهیونیست‌ها راه افتاده، پیشوا و رهبرشان کیست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اما این حرکت نشان داد که درست است شعارها و اظهار نفرت‌ها نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی در همه جای دنیا خداقوت و احسنت دارد اما آن کسی که به میدان آمد، عمل کرد و ایده‌ها را محقق ساخت، جمهوری اسلامی ایران، فرزندان شجاع رهبر حکیم انقلاب و سرداران سپاه ما بودند که این ایده، آرمان جهانی و رفراندوم بین‌المللی را علیه صهیونیست‌ها به اجرا در آوردند.

وی بیان کرد: برکت دیگر این حرکت این بود که در جهان اسلام همه مسلمان‌ها دلشان برای مردم بی‌پناه غزه سوخته بود، همه ناراحت بودند و منتظر بودند اتفاقی بیفتد، خیلی از سران کشورهای اسلامی هم کوتاهی می‌کردند و گاهی با بی‌حیایی به صهیونیست‌های ظالم کمک‌رسانی می‌کردند اما جهان اسلام و پیروان مذاهب گوناگون دیدند آن کسانی که به فریاد مردم مظلوم غزه رسید، پیروان امیرالمؤمنین (ع) بودند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) پس از ضربت خوردن در ماه مبارک رمضان وصیت کرده و فرمودند «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً»، یعنی (همواره دشمن ظالم و یار مظلوم باشید)، جهان اسلام دید که در نهایت این پیروان امیرالمؤمنین (ع) بودند که به تأسی از مولای خود به داد مردم مظلوم غزه رسیدند، گزارش‌هایی که از غزه نشان می‌دادند این‌طور بود که شب گذشته در تاریکی‌های غزه مردم ندای «لبیک یاحسین (ع)» سر می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: مردم غزه که هیچ پناهی نداشتند، دیشب می‌گفتند امشب تنها شبی است که ما بدون ترس و واهمه از بمباران هواپیماهای صهیونیستی استراحت می‌کنیم، همه این برکات از ناحیه خدای متعال و به‌خاطر دعاها، مناجات‌های ماه مبارک رمضان و استغاثه مؤمنان روزه‌دار و متدین است که نصیب جهان اسلام شد و افتخارآفرینی‌هایی که توسط نیروهای مسلح عزیز حاصل شد.

وی یادآور شد: امیدواریم قدر این ارزش‌های متعالی را بدانیم و آگاه باشیم که خدای متعال صهیونیست‌ها را ظالم معرفی می‌کند، خدای متعال صهیونیست‌ها را مغضوب معرفی می‌کند، مغضوب یعنی مورد غضب خدا هستند، یعنی هر کس به آن‌ها سیلی بزند خدا دست او را قدرت می‌بخشد، خدای متعال صهیونیست‌ها را ملعون می‌خواند، خدا آن‌ها را لعنت می‌کند، خدای متعال در آیه ۶ سوره فتح می‌فرماید «وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَلَعَنَهُمْ»، یعنی (و خدا بر ایشان خشم نموده و لعتشان کرده است).

وی اظهار کرد: ما در هر نماز حداقل ۲ بار در سوره حمد کلمه مغضوب را می‌خوانیم، امیرالمؤمنین (ع) فرمودند این مغضوب که در سوره حمد می‌گوییم مصداق اَتَمّ آن صهیونیست‌ها و آن‌هایی هستند که از اینان حمایت می‌کنند، به‌خاطر قیام و نهضتی که دیشب به پا خاست و حماسه‌ای که آفریده شد، دست حماسه‌آفرینان را می‌بوسیم، این محفل هم برای سپاسگزاری از پیشگاه خدا و تشکر از فرزندان شجاع این مرز و بوم و فرماندهان عزیز سپاه، ارتش و نیروهای مسلح برگزار شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از همه ملت ایران نیز تشکر می‌کنیم که شب گذشته احیاء داشتند و در شهرهای مختلف مراسم جشن و سرور به پا کردند، بانیان این محفل کار ارزشمندی را تدارک دیدند، خدا این کار خیر را از همه شما بپذیرد، باید کم‌کم خودمان را برای اربعینی مهیا کنیم که ادامه راه کربلا را به قدس برسانیم، چرا که امام (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، ادامه این حرکت اربعینی باید ان‌شاءالله به قدس منتهی بشود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: این آرزو دور نیست، یک زمان وقتی از کربلا صحبت می‌شد، همه تصور می‌کردند به این زودی‌ها آرزوی زیارت کربلا محقق نخواهد شد، امروز هم که از قدس سخن می‌گوییم ممکن است برخی‌ها آن را آرزویی دور تصور کنند، ما امیدواریم به یاری خدای متعال طولی نکشد که این جاده ادامه پیدا کرده و قدس را هم زیارت کنیم و در آنجا نماز بخوانیم و همان‌طور که برادران عزیز و متدیّن عراقی ما در اربعین میزبان ما هستند، همان‌طور هم مردم متدین فلسطین و لبنان در مسیر قدس میزبان ما باشند، ان‌شاءالله به زودی شاهد این زیبایی‌ها باشیم.

انتقام سختی از صهیونیست‌ها گرفته شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha