سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رادیو

حوزه / مجتبی حسنی، تهیه‌کننده رادیو جوان و برگزیده اول در اولین دوره از جشنواره «پژواک» رادیو با بیان دشواری‌های سخت مستندسازی، گفت: جشنواره «پژواک» رادیو منجر به شنیده شدن آثار مستند رادیویی با محوریت موضوعات دینی و انقلابی شده و واقعاً جای چنین جشنواره‌ای در رادیو خالی بود.

مجتبی حسنی، تهیه کننده رادیو جوان و برگزیده جایزه اول در اولین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: این رویداد، دینی موضوعات دینی و انقلابی را در تولیدات رادیویی رواج داد. از سال ۸۸ کار تهیه‌کنندگی در شبکه رادیویی جوان را شروع کردم. در دوره دوم جشنواره پژواک رادیو با اثر «دکتر سعید» در جشنواره شرکت کردم و اثرم به مرحله پایانی راه یافت. در دوره اول جشنواره هم با عنوان اثر «از چیزی نمی‌ترسیدم‌» مقام برگزیده و اول جشنواره را کسب کردم و تهیه‌کننده برتر شدم.

وی افزود: مستندم درباره زندگینامه سردار حاج قاسم سلیمانی بود که خودشان نوشته بودند. از دوران طفولیت که در یکی از روستاهای کرمان به دنیا آمده بودند و از سرنوشت زندگی‌شان که چه طور در روستا بزرگ شدند، چه طور به کرمان آمدند و در تجمعات شرکت می‌کردند و ... گفته بودند. اثر دیگر من با عنوان «یک پرونده و یک روایت» است که به انتخاب مخاطبان توانستم مقام اول را کسب کنم.

حسنی ادامه داد: امسال هم با برنامه «جوان ایرانی سلام» که برنامه صبحگاهی رادیو جوان و برنامه «ساختمان پزشکان» که شنبه تا چهارشنبه از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود به مرحله پایانی راه یافتم و در جشنواره شرکت کردم.

برگزیده جشنواره پژواک بیان کرد: تقابل مستندسازان و شرکت کننده‌ها در جشنواره‌ها می تواند به برنامه‌سازی و مستندسازی کمک کند. مستندسازی با توجه به قالب های دیگر سخت ترین قالب برنامه‌سازی است و جای چنین جشنواره ای در رادیو خالی بود.

وی با بیان اینکه چقدر برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند برای برنامه‌سازان الگوی‌سازی کند؟ تاکید کرد: زمانی که برنامه‌سازان با دیدگاه‌های متفاوت و با آثار مختلف در یک جشنواره شرکت می‌کنند، منجر به شنیده شدن مستندهای رادیویی می‌شود. این موضوع باعث می‌شود جرقه‌هایی در ذهن برنامه ساز زده شود. تقابل دیدگاه‌ها باعث می‌شود تا اتاق فکر در برنامه سازی فعال شود و ایده‌های نو و بکر به برنامه‌سازی تزریق شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha