سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تمام جنگ های ما در اسلام، جنگ دفاعی است، اگر به مظلومی نیز کشوری حمله کرد و حتی آن کشور مسلمان نباشد و از ما بخواهند و دعوت کنند که از آنها دفاع کنیم، این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم رژه روز ارتش که با حضور نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا در اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتش به فرمان حضرت امام(ره) در نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش و دلایل این نامگذاری اشاره کرد و اظهار داشت: علت این نام گذاری این بود که امام امت واقعیت جوانان ما در ارتش آن زمان را می‌دانستند و دریافته بودند باطن ارتش، جوانان مسلمان، متدین، میهن دوست و علاقمند به اسلام، دین و کشور است.

وی افزود: حضرت امام(ره) در مقابل افرادی که سخن از انحلال ارتش سر می‌دادند ایستادند و اعلام کردند که باید ارتش باقی بماند و باید ارتش حمایتگر از انقلاب باشد، لذا امام خمینی(ره) ۲۹ فروردین دستور دادند تا ارتش در شهرهای بزرگ با تجهیزات خود رژه داشته و مردم نیز از این حرکت استقبال کنند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: تعبیر حضرت امام(ره) این بود که این ارتش، ارتش اسلامی است و ارتش نیز باید حافظ انقلاب، دین و کشور باشد و این کار اتفاق افتاد و بسیار نشاط آفرین بود.

وی با اشاره به ایستادگی حضرت امام(ره) در برابر انحلال ارتش، گفت: امام خمینی(ره) ایستادند و فرمودند باید از این پس ارتش را ارتش اسلامی بنامیم، ارتش نیز به تعهد خود عمل کرد و در هشت سال دفاع مقدس در کنار سپاه، بسیج و همراهی مردم در مقابل دشمن ایستاد و یک وجب از کشور را به دشمن ندادند.

عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر پیشرفت‌های نظامی و تسلیحاتی ایران پس از جنگ هشت ساله، تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس گلوله آرپی جی نداشتیم و تمام سعی آمریکا بر این بود که ما از کشوری، سلاح خریداری نکنیم اما اکنون دارای انواع موشک و پهپاد هستیم.

وی با اشاره به نعمت بزرگ آزادی و استقلال در سایه انقلاب اسلامی، به روایتی از امام علی(ع) در خصوص و مرگ و حیات واقعی پرداخت و گفت: امیرمومنان(ع) در جمله کوتاهی مرگ و زندگی را توضیح می‌دهند و می فرمایند، "الموت فی حیاتکم مقهورین"، مقهور خدا بودن لطف و عزت است، اما مقهور و تحت نفوذ دیگران بودن برابر با مرگ است.

امام جمعه اصفهان، زندگی انسانی و واقعی را زندگی شهدا بیان کرد و یادآور شد: شهدا این گونه بودند و انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند.

وی به ذلت و خواری کشورهای عربی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: کشورهای عربی از نظر مذهب و زبان، هم مذهب و هم زبان مردم غزه هستند اما جرأت آن که بدون اجازه آمریکا اسلحه به دیگران بدهند را ندارند و به تعبیر امیرمومنان(ع) اینها مرده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما خواستیم جنایتی که صهیونیست‌ها انجام دادند را تلافی کنیم و بزرگان ما تصمیم گرفتند و سلاح درست کردیم و به دیگران نیز آموزش می‌دهیم و از کشوری دستور نمی‌گیریم.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در اسلام جنگ وجود ندارد اما دفع فساد وجود دارد، اگر کسی از حد خود تجاوز کرد باید دفاع نمود و لذا هر طفلی که رژیم صهیونیستی می‌کشد، بمبی بر علیه خود آنها است، براین اساس دنیا اکنون علیه اسراییل و آمریکا شده و مردم دنیا موجودی که بیش از ۱۴ هزار کودک را کشته را دیگر موجود انسانی نمی‌دادند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه جنگ دشمنان به غیر از اسلام، جنگ برای توسعه کشور است، تاکید کرد: حتی جنگ اسلام برای مسلمان شدن دیگران نیست، بعضی‌ها به غلط می‌گویند که اسلام در ابتدا و در زمان پیامبر(ص) با شمشیر پیشرفت کرده، در حالی هیچ یک از جنگ‌های پیامبر و امیرمومنان غیر دفاع نبود و همیشه دشمن حمله کرده و پاسخ صورت می‌گرفت، دفاع یک مسئله عقلی و شرعی است، از نظر شرعی قرآن می‌فرماید اگر نبود برخی از انسان‌ها دفاع کنند و برخی متجاوزان را کنار زنند، زمین را فساد می‌گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در آیه دیگری خداوند می‌فرماید، اگر خدا انسان‌های پست و پلید را به وسیله مؤمنان دفع نمی‌کرد و مقابل جنایتشان را نمی‌گرفت، ذکر و عبادت خدا به‌طور کامل از بین می‌رفت، زیرا کسانی که برای دنیا می‌جنگند دین ندارند و با دین مخالف هستند.

وی با بیان اینکه نه اسرائیلی‌های امروز تابع حضرت موسی هستند و نه آمریکایی‌ها تابع حضرت عیسی(ع)، بلکه افراد جنایتکاری هستند که در اصل تابع فرعون هستند، ابراز کرد: این افراد ادعای رعایت حقوق حیوانات دارند، اما انسان‌های بیگناه، زنان و کودکان را می‌کشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: حتی نسبت به حقوق حیوانات نیز در اسلام تاکید شده و در روایت داریم که ائمه به بعضی اصحاب که سفر می‌کردند دستور می‌دادند، در سفر، اول به حیوانات برس و بعد خودت غذا بخور، حتی امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند اگر تمام دنیا را به من بدهند من یک پوست جو را از دهان مورچه نمی‌گیرم، بنابراین بدانید ما در اسلام جنگ به معنای گسترش کشور نداریم و تمام جنگ‌های ما دفاعی است.

وی ابراز کرد: تمام جنگ‌های ما در اسلام، جنگ دفاعی است، اگر به مظلومی نیز کشوری حمله کرد و حتی آن کشور مسلمان نباشد و آن کشور مظلوم از ما بخواهند و دعوت کند که از آنها دفاع کنیم، این کار را انجام می‌دهیم، همان طور که به سوریه رفتیم، اگر ایران و این دفاع مقدس نبود داعش از سوریه و عراق به ایران سرایت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اذعان کرد: طوفان الاقصی ضربه محکمی برای آنها بود و ضربه‌ای که ایران زد کمتر از طوفان الاقصی نبود، صهیونیست‌ها تصور می‌کردند هیچ کشوری نمی‌تواند با آنها بجنگد و هیچ کشوری به گنبد آهنین آنها نمی‌تواند نفوذ کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: ایران کار بزرگی انجام داد اما هنوز متوجه عظمت آن نشده‌ایم، کاری که ایران انجام داد آن‌قدر عظیم بود که تحولی در دنیا به‌وجود آورد و کشورهای عربی فهمیدند یک کشور قدرتمند، مسلمان و مؤمن با ارتش و سپاه متدین در کنارشان قرار دارد که می‌تواند در زمان لازم از آن‌ها دفاع کند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha