جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
فلسطین

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: پاسخ ایران کمترین کاری بود که می‌توانست در مقابل گستاخی صهیونیست ها، آمریکایی ها، انگلیسی ها و بقیه کشورهای استعماری قدیمی انجام دهد و حقی تضمین شده و مشروع بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، با گذشت چند روز از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» این خبر همچنان در محافل سیاسی و رسانه ای جهان مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

در همین راستا خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با «شیخ عبدالله الصالح» معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین به گفت‌وگو پرداخته است.

متن گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: ارزیابی شما از عملیات موشکی و پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی چیست؟

در ابتدا ما این پیروزی بزرگ را به شما تبریک می گوییم، پیروزی که مایه غرور و عزت در برابر غده سرطانی کاشته شده در قلب ملت عربی و اسلامی ما به نام اسرائیل است.

پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری ایران در دمشق، پاسخی مشروع و در ضمن همه کنوانسیون های دینی و بین المللی است که هر کشوری حق دفاع از، منافع و موسسات خود را دارد و هیچ کس نمی تواند به آن اعتراضی کند و یا آن را محکوم نماید، چرا که این اقدام توسط قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد، مردم آن کشور و مردم جهان حمایت و تایید می شود.

حوزه: به نظر شما این عملیات چقدر موفقیت آمیز بود و چه هزینه‌ها و خساراتی به اسرائیل تحمیل کرد؟

آن شب جهان با پخش زنده، پاسخ تند به استکبار آمریکا و اسرائیل، تحقیر، به خاک مالیدن بینی و شکست استکبار رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان استعمارگر آن و در راس آن آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش در جهان را دید.

همه دنیا دیدند که جمهوری اسلامی پس از ناتوانی سازمان ملل در اجرای عدالت چگونه واکنش نشان داد و آبرو و اعتبار خود را بازگرداند و انتقام جنایت شنیع رژیم غاصب صهیونیستی را گرفت.

بمباران پایگاه نظامی که هواپیماهای مهاجم اسرائیل از آنجا کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار دادند حقی مشروع و مسلم است و پس از ایستادگی برخی کشورها در برابر محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی واکنشی مناسب بود و جمهوری اسلامی ایران به جبران آن، حق خود را از متجاوزان صهیونیستی گرفت و این پاسخی صحیح به یک جنایت تمام عیار است، و پاسخی ضروری به یک مجرم و حامیانش تلقی می‌شود.

حوزه: رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به دنبال این هستند که این حمله را تجاوزکارانه جلوه دهند، در حالی که این اقدام بر اساس منشور سازمان ملل متحد و بر اصل «دفاع مشروع» مطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است نظر شما در این خصوص چیست؟

در سوال قبل گفتیم که پاسخ ایران کمترین کاری بود که می توانست در مقابل گستاخی صهیونیست ها، آمریکایی ها، انگلیسی ها و بقیه کشورهای استعماری قدیمی انجام دهد و حقی تضمین شده و مشروع بود و کمترین و مناسب ترین مجازات آنها در در برابر این جنایت بود.

حوزه: نقش این عملیات در تضعیف قدرت بازدارندگی اسرائیل و تقویت بازدارندگی ایران چیست؟

قدرت بازدارندگی صهیونیستی در حال فرسایش حداکثری است و رژیم صهیونیستی و حامیانش در ضعیف ترین حالت خود به سر می برند و اوج شرمندگی آنها نتیجه استکبار صهیونیستی است که هیچ توجیهی ندارد ما باید روی این امر سرمایه‌گذاری کنیم و از این برهه مهم تاریخی غافل نشویم. بلکه به تحریک، بسیج و آماده شدن برای نبرد سرنوشت ساز برای از بین بردن این رژیم نامشروع صهیونیستی و پایان دادن به رنج مردم فلسطین، جهان عرب و اسلام در منطقه ادامه دهیم.

حوزه: اگر در پایان سخن و نکته مهمی دارید که مطرح نشده بفرمایید.

از جمهوری اسلامی ایران و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و حکومت مقاوم و ملت مومن و نهادهای انقلابی بویژه نیروهای مسلح و تشکیلات مختلف آن تشکر و قدردانی می کنیم.

همچنین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، نیروهای امنیتی و همه چشمان بیدار برای پاسداری از جمهوری اسلامی که شبانه روز برای سربلندی و اعتلا و سربلندی اسلام و عزت و سربلندی مسلمانان در همه جا تلاش می کنند قدر دانی می نماییم.

تمام دنیا نظاره‌گر رژیم غاصب صهیونیستی بودند که تمام ساکنانش در پناهگاه وحشت زده و ذلیل به سر می بردند در حالی که تمام جهان اسلام و در واقع همه جهان بیدار بودند و لحظه به لحظه این عملیات موفق را دنبال می کردند.

گفت‌وگو : وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha