دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنندج گفت: حجاب و عفاف از الزامات دین مبین اسلام می‌باشد ولی می‌بینیم که دشمنان به دنبال این هستند که حجاب را در جامعه ما کمرنگ کنند و جوانان ما را از راه راست منحرف نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنندج در سخنانی ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: جایگاه علم و دانش در اسلام بسیار والاست و خداوند متعال این مهم را بارها در قرآن کریم یادآوری کرده است.

امام جمعه شهرستان سنندج در ادامه سخنان خود عنوان کرد: اسلام تعلیم و تربیت را مقدس می‌شمارد و برای عالمان و دانشمندان جایگاه ویژه‌ای قائل می‌باشد و این مهم را می‌توان در روایات و احادیث بسیاری دید، بنابراین معلمان در جامعه اسلامی از جایگاه والایی برخوردار هستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته بسیج دانش آموزی، عنوان کرد: در سال‌های اخیر همه می‌بینیم که سپاه با اجرای رزمایش‌های مومنانه و همچنین اهدای جهیزیه به زوج های جوان و نیازمند، کمک‌های خوبی برای این استان داشته است که همه مردم قدردان این کمک‌ها می‌باشند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اسلام دین ترقی و پیشرفت می‌باشد و همواره در کلام پیامبران و به ویژه در کلام رسول خدا (ص) همواره بر آبادانی، توسعه، صداقت و امانت داری تاکید شده است،؛ بنابراین مسئولان باید این موارد را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سنندج ادامه داد: از مسئولان درخواست داریم که در خدمت به مردم هرگز تبعیض و یا خدایی ناکرده باند بازی نداشته باشند و برای خدا و برای دین اسلام کار کنند.

امام جمعه شهرستان سنندج افزود: کردستان جز استان‌های ثروتمند و غنی کشور محسوب می‌شود ولی تاکنون از این پتانسیل‌ها استفاده نشده است لذا ضروری است که این مهم را مورد توجه قرار دهیم تا مشکلات مردم این خطه که مهم‌ترین آنان اشتغال می‌باشد برطرف شود.

ماموستا رستمی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف از الزامات دین مبین اسلام می‌باشد ولی می‌بینیم که دشمنان به دنبال این هستند که حجاب را در جامعه ما کمرنگ کنند و جوانان ما را از راه راست منحرف نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha