یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
بانوان ورزشکار

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مصر توپ را در زمین اسرائیل انداخت

یک منبع مطلع از روند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه در واکنش به ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی برای مقصر جلوه دادن مقاومت فلسطین در مذاکرات، گفت اکنون توپ در زمین رژیم اشغالگر است. یک منبع مصری در این باره گفت: توپ اکنون در زمین اسرائیل است و جنبش حماس خواستار شفافیت درباره برخی بندهای مذکور در پیش‌نویس توافق است.طبق گزارش شبکه المیادین، این منبع مصری اعلام کرد: اسرائیل تا زمانی که حماس پاسخ خود را تحویل ندهد، هیئت خود را به قاهره نمی‌فرستد.در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند که حماس پس از پایان مذاکرات شنبه پاسخ خود را ارائه نکرده است. این رسانه‌ها گزارش دادند: حماس اصرار دارد که به جای تضمین، بند پایان جنگ در توافق‌نامه نوشته شود.

منبع:ایسنا

اسرائیل الجزیره را بست

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است. رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیروهای ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

منبع:ایرنا

کیانی جای قهرمان پرآوازه جهان را گرفت

سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی را در ماه مه منتشر کرد که ثبت امتیازات مسابقات بین المللی موجب صعود تکواندوکاران ایران شد و در میان المپین ها، ناهید کیانی با یک پله صعود جای «جید جونز» قهرمان پرآوازه جهان را در رده دوم گرفت.در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده دختر المپین ایران با ۲۳۱.۷۵ امتیازدر رده نهم ایستاده است. سوگند شیری با کسب ۱۳۱.۱۰ امتیاز در رده سی و دوم قرار دارد؛ غزل سلطانی با کسب ۱۰۱.۴۷ امتیازدر جایگاه ۴۷ قرار گرفت. سعیده نصیری هم با ۵ پله صعود و کسب ۸۴.۶۲ امتیاز در رده ۶۲ قرار دارد.در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی دختر المپیکی ایران با کسب طلای تورنمنت آزاد صربستان و ارتقای امتیازاتش به ۴۲۶.۴۳ امتیاز، با یک پله صعود در جایگاه دوم جای گرفت.در وزن ۶۷- کیلوگرم ساغر مرادی با کسب ۹۶.۱۶ امتیاز در رتبه ۴۶ ایستاد؛ سیده نرگس میرنوراللهی با ۹۳.۸۴ امتیاز در رده ۴۷ و ملیکا میرحسینی با کسب ۹۳.۰۹ یک رده بالاتر از میرنوراللهی در این وزن قرار گرفته است.در وزن ۶۷+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل نیز با ۶۳.۱۴ امتیاز در رتبه ۵۱ رنکینگ المپیکی قرار دارد.

منبع: خبرنگاران جوان

پویش سلامت دهان و دندان آغاز شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.عباس رضاییان‌زاده ضمن یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.وی از بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین نوع بیماری‌های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌های دهان و دندان با سایر بیماری‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.رضائیان‌زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: ۱۷ اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و ۱۹ اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می‌شود.

منبع:ایسنا

هوش مصنوعی از پزشکی خط خورد

مرتضی صانعی طاهری گفت: با اینکه هوش مصنوعی توانسته در قسمت‌های مختلف حوزه سلامت وارد شود، اما به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی‌های حوزه پزشکی باعث حذف پزشک نشده است و از اینکه هوش مصنوعی بتواند، تمام فعالیت‌های یک پزشک را انجام دهد، فاصله بسیار زیادی داریم.وی با تاکید بر اینکه در آینده پزشکانی موفق‌تر خواهند بود که بتوانند با هوش مصنوعی فعالیت کرده و از این مهارت بهره ببرند، تصریح کرد: میزان تاثیرپذیری رشته‌های مختلف پزشکی از هوش مصنوعی متفاوت است و برخی رشته‌ها مثل رادیولوژی بسیار تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند.

منبع:ایرنا

طلا و ارز کاهشی شدند

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت)، ۹۵۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۴۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.قیمت سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۱۰۳ هزار تومان کاهش در مقایسه با پنجشنبه، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد. با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، هر اونس طلا در نرخ ۲ هزار و ۳۰۱ دلار ثابت ماند.

منبع:ایرنا

بایدن به ارسال سلاح ها دستور توقف داد

تارنمای «آکسیوس» (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت. این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

منبع:ایرنا

بنای تاریخی خیابان باباطاهر کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان از چند روز پیش آغاز شده است و یکشنبه کشف یک بنای تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای این طرح را متوقف کرد.محسن معصوم علیزاده شامگاه یکشنبه افزود: با توجه به قرار گرفتن خیابان باباطاهر در مرکزی‌ترین و تاریخی‌ترین بافت همدان و پیش‌بینی کشف آثار تاریخی در این مکان، کارشناسان میراث فرهنگی از ابتدای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بر روند اجرای کار نظارت داشتند.وی اظهار کرد: به دنبال اجرای این طرح، امروز در هنگام خاک برداری قسمتی از یک آثار تاریخی در این محدوده نمایان شد که به صورت موقت ادامه اجرای کار متوقف شده است.

منبع:ایرنا

باند سرقت از پیرزن ها متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

منبع:ایرنا

خودروهای وارداتی به فروش گذاشته شدند

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از آغاز نخستین طرح فروش خودروهای برقی و هیبریدی وارداتی از عصر یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه خبر داد. مهدی تقدسی با اعلام این خبر تاکید کرد که در این طرح چهار خودروی وارداتی شامل خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی، فقط برای ثبت‌نام کنندگان مرحله نخست خودروهای وارداتی که اسفند ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که نخستین دور از فروش خودروهای برقی است، فقط برای متقاضیان مرحله نخست ثبت‌نام خودروهای وارداتی که اسفند ۱۴۰۱ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.خودروهای عرضه شده در این مرحله شامل هیوندای برقی، لاماری هیبریدی و نیسان سانی است. واجدین شرایط تا پایان روز ۱۸ اردیبهشت، فرصت دارند خودروی مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند.

منبع:شبکه خبر

بانوان ایرانی از فینال بازماندند

بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی باکو از صعود به فینال باز ماندند.در چهارمین روز از جام جهانی تیراندازی به میزبانی باکوی جمهوری آذربایجان و در تفنگ ۱۰ متر بانوان، فاطمه امینی با امتیاز ۶۲۹.۸ در جایگاه نوزدهم ایستاد. نجمه خدمتی نیز امتیاز ۶۲۹.۵ را ثبت کرد و در رده بیست و سوم قرار گرفت و شرمینه چهل‌امیرانی امتیاز ۶۲۸.۱ را کسب کرد.با ثبت امتیازات رویدادهای بین المللی یک ماه اخیر توسط فدراسیون جهانی، رنکینگ جدید المپیکی تکواندوکاران منتشر شد.

منبع:شبکه خبر

بارزانی وارد تهران شد

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در رٲس هیأتی عالی رتبە وارد تهران شد.سفر بارزانی به ایران بعد از نزدیک به ۳ سال صورت می‌گیرد و طی آن با مقامات عالی‌رتبه دیدار خواهد کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

حزب الله کریات شمونه را به توپ بست

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ اعلام کرد که رزمندگان مقاومت یکشنبه توانستند شهرک «کریات شمونه» ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ اول خود اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به جنایت هولناک رژیم اسرائیل در شهرک «میس الجبل» که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد، رزمندگان مقاومت اسلامی یکشنبه شهرک کریات شمونه را با ده‌ها موشک کاتیوشا و فلق هدف قرار دادند.

منبع:تسنیم

هک شبکه خبر تکذیب شد

صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

منبع:تسنیم

اوچریتینو سقوط کرد

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

منبع:تسنیم

حماس برای صلح جامع اعلام آمادگی کرد

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس یکشنبه اعلام کرد که حماس همچنان مشتاق دستیابی به توافق آتش‌بس جامع است که در جریان آن «تجاوز اسرائیل» به غزه پایان یابد؛ خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه تضمین شود و یک توافق جدی برای تبادل اسرا شکل بگیرد.رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تداوم تجاوزگری، تلاش برای گسترش دایره جنگ و کارشکنی در روند فعالیت بازیگران میانجی و طرف‌های مختلف متهم کرد. یک مقام فلسطینی به رویترز گفت که «مذاکرات قاهره با چالش‌های جدی مواجه شده است، زیرا اشغالگران اسرائیلی از دادن تعهد به آتش‌بس فراگیر خودداری می‌کنند.»وی در ادامه افزود که هیأت حماس همچنان به امید آنکه میانجی‌ها بتوانند طرف اسرائیلی را تحت فشار قرار داده و نظر آنها را در خصوص آتش‌بس تغییر دهند، در قاهره حضور دارند.

منبع:مهر

انفجار کابل را لرزاند

رسانه‌ها از وقوع یک انفجار در حوزه دهم امنیتی شهر کابل و نزدیک ساختمان وزارت کشور دولت موقت طالبان در افغانستان خبر می‌دهند.شبکه تلویزیونی طلوع در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که شهروندان در پایتخت افغانستان یکشنبه از وقوع انفجار در شهر کابل خبر می‌دهند.بر اساس اعلام این رسانه، منابع آگاه در این خصوص می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه یکشنبه شب در نزدیکی شهرک آریا در حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست.دولت موقت طالبان در افغانستان نیز تا کنون در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده است.برخی رسانه‌ها اعلام کردند که وزارت کشور دولت موقت طالبان نیز نزدیک این منطقه دارای ساختمان است.

منبع:مهر

سومین دوره سواد آبی برگزار شد

جواد محجوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.وی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد، هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست.محجوبی بیان کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانش آموزی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد هستند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد.وی افزود: همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha