یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
محسن فاطمی

حوزه/ حجت الاسلام فاطمی گفت: از سال گذشته تاکنون حدود هشتصد دستور پیگیری از سوی استاندار برای طلاب، نهادهای حوزوی و ائمه جمعه صادر شده است.

حجت الاسلام سید محسن فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفتر امور روحانیت استانداری فارس، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون حدود هشتصد دستور پیگیری از سوی استاندار برای طلاب، نهادهای حوزوی و ائمه جمعه صادر شده است.

وی به بخشی از مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: از جمله مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری به استان فارس، اختصاص و تأمین بودجه برای مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران، مرکز خدمات، اداره کل تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دیگر نهادها بود که در دستور کار قرار گرفت.

مشاور استاندار فارس در امور روحانیت، در خصوص برنامه‌های سال جاری نیز خاطرنشان کرد: تمرکز و اولویت اول علمای استان و مسئولان نهادهای حوزوی، موضوع مسکن طلاب و معیشت طلاب است که به جد دنبال تسهیل در این امور با مسئولان مربوطه هستیم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده به نتیجه مطلوبی برسیم، همچنین دیدار و گفت‌وگوی هفتگی یکی از مدیران با مدیر حوزه علمیه فارس در راستای هم افزایی از دیگر برنامه‌ها است.

وی افزایش انعقاد تفاهم نامه با نهادهای حوزوی را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: در سال جدید تفاهم نامه و همکاری نهادها و سازمان‌ها با مدیریت حوزه علمیه و مرکز خدمات حوزه‌ها را افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: همچنین احیای موقوفات حوزوی و منابع پایدار جزو اولویت‌ها قرار داده شده و بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندار و جمعی از مدیران، اقامه نماز و فعالیت‌های فرهنگی در برخی ادارات برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی، احداث و تکمیل خانه‌های عالم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در راستای احداث و تکمیل خانه عالم و مرکز فرهنگی کمک‌های اولیه در خصوص تجهیزات انجام شده است و همچنین سفرهای شهرستانی برای تسهیل و رفع مشکلات مبلغین نیز از دیگر برنامه‌هاست.

وی ابراز کرد: در راستای جامعه هدف و برنامه‌های حوزه و امر تبلیغ در استان، بنده به‌عنوان مبلغ نمونه در سال ۱۴۰۲ انتخاب شده‌ام.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha