یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مرتضوی

یکی از ایده‌های برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، اجرای مشاغل پدر یا مادر در مسجد یا مدرسه است و جامعه هدف آن  نوجوانان دبیرستانی دوره اول پسر و دختر هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «رشدآوند» عنوان رویدادی ملّی برای جمع‌آوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه بود که سال گذشته به همت خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار و ایده حجت الاسلام سید رضا مرتضوی از قم جزء پنج ایده برتر این رویداد انتخاب شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان،در توضیح ایده خود اظهار داشت: مرحله اول انتخاب شغل توسط دانش آموز است که ترجیح بر آن است که شغل پدر و یا مادر و یا هردو انتخاب شود.

این روحانی افزود: در ادامه با هماهنگی قبلی با مسؤلان مدرسه و مسجد برای اجرای این ایده، بسترهای موجود بر اساس نیاز به شغل های انتخاب شده بررسی می شود مانند این که مسجد و یا مدرسه در حال حاضر به پزشک، معلم، مشاور، روحانی و... نیاز دارد یا خیر.

برگزیده رویداد ملّی «رشدآوند» تصریح کرد: در ادامه حکم فعالیت از بالاترین مقام مسؤل مسجد و یا مدرسه صادر می شود و این طرح توسط دانش آموز و با همکاری ابتدایی پدر، مادر و یا هر دو شروع و در ادامه نقش هدایت‌گر را برای فرزند خود خواهند داشت.

وی گفت: با انتخاب شغل های متعدد رقابت بین دانش آموزان برقرار و عنوان شاغل برتر مدرسه و یا مسجد بعد از اجرا و امتیازدهی مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: ایجاد تعامل بین فرزند و والدین، ایجاد تعامل بین والدین مسجد و مدرسه، تقویت حس اعتماد به نفس برای فرزند و آینده نگری، آشنایی با مشاغل والدین و مشاغل دیگر، ایجاد شور، نشاط و پویایی در مسجد، ارتباط با اهالی مسجد، استفاده از تخصص و حرفه ها در مسجد و مدرسه، ایجاد انگیزه با تجلیل از فعالان برتر برخی از مزایای این طرح و ایده است.

وی گفت: برای اجرای این ایده به مسئول مستقیم اجرای ایده در مسجد یا مدرسه، مسئول بررسی بسترهای موجود از مشاغل، مسئول هماهنگی ها بین والدین، نوجوانان و مسجد ومدرسه با تشکیل جلسه ابتدایی و مدیریت پروژه، مسئول هماهنگی برای تحویل احکام به نوجوانان، مسئول پیگیری ها و بازخوردگیری طرح، مسئول امتیازدهی و اهدا جوایز نیاز است.

برگزیده رویداد ملّی «رشدآوند» عنوان کرد: پویایی، نشاط و جذابیت ایده برای نوجوانان، فراگیری و عمومیت استفاده از ایده برای همه، آسانی اجرای طرح، تعامل فوق العاده جذاب بین نوجوان و والدین و مسئولان مسجد و مدرسه، قابلیت اجرایی هم در مدرسه و هم مسجد و کم هزینه بودن اجرای طرح از مزایای طرح در مقایسه با طرح های مشابه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha