دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سید عمار حکبم + حمید شهریاری

حوزه/ رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: رابطه عراق با جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی و اسلامی تنها یک رابطه حکومتی نیست، بلکه یک رابطه اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در دفتر خود، میزبان حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تعدادی از شخصیت‌های علمی اعضای شورای عالی مجمع بود.

وی ضمن خوشامدگویی به میهمانان و آرزوی موفقیت در این سفر اظهار داشت: کشور ما در تاریخ، محور بوده و در نهضت اصلاحی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز نقش محوری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم با اشاره به اینکه این نشست با توجه به آزار و اذیت و نسل کشی مردم ما در غزه در شرایط استثنایی برگزار می‌شود؛ گفت: همانگونه که حمایت‌های غرب از رژیم اسرائیل نادرست است، ادعاهای آنها در مورد حقوق بشر، زنان، کودکان و آزادی بیان نیز واقعیتی ندارد.

او ضمن ستودن مواضع حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: تظاهرات گسترده در غرب به ویژه دانشجویان شاهدی بر همدردی با آرمان واقعی فلسطین است.

وی افزود: رسانه‌های اجتماعی به بستری مناسب برای همدردی و مقابله با بحران غزه در راستای منافع فلسطین تبدیل شده است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن تمجید از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: باید به بحران غزه از منظر پروژه‌ای اسلامی و نقش آن در دفاع از فلسطین نگاه کنیم.

او با تأکید بر اینکه عراق همواره برای حمایت از فلسطین به میدان آمده است و در رأس آن بیانیه مرجعیت عالی دینی قرار دارد، تصریح کرد: موضع دولت عراق و رئیس جمهور آن نیز در همین راستا قرار دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: عراق چالش‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی را پشت سر گذاشته و توانسته است به وضعیت عادی خود بازگردد و امنیت و آسایش، یکی از ویژگی‌های شهرهای عراق شده است.

او با اشاره به بازگشت وفاق اجتماعی و همزیستی واقعی و مثبت در بین اعضای مجموعه‌ها در عراق، گفت: شاهد آن ازدواج‌های مختلط بین فرقه‌ها و مجموعه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم با اشاره به اینکه ائتلاف اداره دولتی عراق، نماینده چهار پنجم مجلس نمایندگان است، اظهار داشت: تحولات عراق همزمان با تغییرات مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به عراق شکل گرفته است.

او با تأکید بر اینکه این تغییرات، فرصت‌هایی در جهت توسعه کشور ما ایجاد می‌کنند؛ خاطرنشان کرد: عراق نیز نقش موثری در نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین طرف‌های منطقه داشته است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه گفت: رابطه عراق با جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی و اسلامی تنها یک رابطه حکومتی نیست، بلکه یک رابطه اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha