دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله خرم‌روز به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید استان معرفی شد.

حوزه/مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله خرم‌روز به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حوزه از یاسوج، پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمود پاکدل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رضا پارسیان‌نژاد مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا گزارشی از عملکرد دوران مدیریتی خود ارائه داد و در ادامه به وضعیت گلزارهای شهدای استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص بغضی در گلو داشتم که بیش از ۵۰۰ گلزار شهدا ساماندهی شد و سعی کردیم آرزوی والدین را تحقق ببخشیم که یک میلیارد تومان برای ساماندهی این مکان‌های مقدس تخصیص داده شد. تا پایان امسال همه گلزار شهدا ساماندهی می‌شود.

وی در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مجتمع توانبخشی نداشت. پروژه مجتمع توانبخشی که در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار کلنگ‌زنی شد که سال‌ها رها شده بود و در سفر هیئت دولت ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن تصویب شد و ۳۰ میلیارد تومان هم سازمان مرکزی بنیاد شهید اختصاص داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله خرم‌روز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش جامعه ایثارگری را جامعه بالنده و اثرگذار دانست و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۱ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید هستند که به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌شود.

پارسیان‌نژاد در ادامه از نمایندگان فعلی مجلس قدردانی کرد و گفت: سید ناصر حسینی پور پولی که در اختیارش داشت برای ساماندهی گلزار شهدا باشت در اختیار اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشت و ساماندهی گلزار شهدا به زودی تکمیل و پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از مسائل شبه سیاسی رنج می‌برد، گفت: همکارانم در بنیاد شهید تمام قد بیشترین همکاری را با بنده داشتند و هیچ سنگ‌اندازی نداشتند و با حجت الاسلام والمسلمین خرم روز هم بیشترین همکاری را داشته باشید. ‌امیدوارم آقای خرم روز کارهای که من فرصت نکردم انجام بدهم، نهایی و انجام دهد.

پارسیان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از موقع که دانشجو بودم اولویت اولم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. ۱۳۵ فیلم مستند در حوزه شهادت و ایثار در زمانی که در صدا و سیما بودم تولید کردم.

وی افزود: کتاب پایی که جا ماند و چندین کتاب که ظرفیت ملی شدن را داشتند، به چاپ رساندیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله خرم‌روز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شد
عنوان

وی افزود: با وجودی اینکه من خودم از خانواده رسانه هستم؛ اما کمترین حضور در بین رسانه‌ها و صدا و سیما را داشتم. فقط در سه برنامه صدا و سیمای استان حضور پیدا کردم چرا که اصل در بنیاد شهید خدمت به جامعه ایثارگری است. بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات جامعه ایثارگری را رفع کند.

اشتغال مهمترین دغدغه جامعه ایثارگری است

سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه خطاب به معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: اشتغال مهمترین دغدغه جامعه ایثارگری است که باید بیش از گذشته برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: مسکن جامعه ایثارگری از دیگر دغدغه‌های این قشر فرهیخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله خرم‌روز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

معاون سیاسی استاندار همچنین خواستار تکمیل مجتمع توانبخشی بنیاد شهید در یاسوج شد و گفت: این انتظار می‌رود که برای تکمیل این پروژه که سال‌ها به دلیل بی‌توجهی و عدم اعتبار رها شده بود، اقدام اثرگذاری صورت بگیرد.

توجه دولت و مجلس به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است

محمود پاکدل که در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت به مسئله تأمین دارو جامعه ایثارگری به‌ویژه جانبازان خاص اشاره و اظهار کرد: در حوزه درمان جامعه ایثارگری فقط ۱۸ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

وی افزود: اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۳۰ هزار میلیارد تومان به به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این نشان دهنده توجه دولت و مجلس به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.

پاکدل گفت: به شدت به دنبال مردمی کردن بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم تا امورات ایثارگران را به خود ایثارگران واگذار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله خرم‌روز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

وی بیان کرد: دولت و مجلس به این نتیجه رسیده اند که قوانین مرتبط با امور ایثارگران ایراد دارند و ضمانت اجرایی ندارد، قانون استخدام را وظیفه همه دستگاه ها دانسته است و اگر دستگاهی در خصوص استخدام ها هیچ اقدامی نکند، هیچ ابزار مقابله ای در اختیار ما نیست.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین قدرت‌الله خرم‌روز جایگزین رضا پارسیان‌نژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha