دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام مقنی

  حوزه / مدیر اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه گفت: پس از تأسیس یکساله دارالقرآن در استان قزوین اتفاقات خوبی افتاده و فعالیتهای قرآنی خوبی در مدارس علمیه قزوین در راستای قرآنی شدن طلاب انجام شده است که باید از حمایت های ارزشمند مدیر حوزه‌علمیه استان قزوین ومجموعه مسئولین تهذیب استان تقدیر نمایم.  

حجت‌الاسلام علی مقنی مدیر اداره‌ قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، ضمن تقدیر از فعالیت‌های قرآنی در بین طلاب واساتید حوزه علمیه قزوین گفت: فعالیت‌های قرآنی خوبی در مدارس علمیه قزوین انجام شده‌ و بحث مسابقات قرآنی در اسفندماه سال گذشته، محافل هفتگی قرآنی، تأسیس کانون‌های قرآن در مدارس و ارزیابی چهره‌به‌چهره قرآنی در مدارس علمیه اینها حرکت‌های مهمی‌است که انجام شده و یکی از اتفاقات مهم در حوزه علمیه استان قزوین بحث گفتمان‌سازی قرآن‌کریم بود که نمونه‌اش همین محافل قرآنی هفتگی است که در مدارس علمیه استان قزوین بود.

حجت الاسلام مقنی خاطرنشان کرد: نمونه‌ دیگرش بحث مسابقات قرآنی‌ست که در راستای حضور قرآن در زندگی طلاب برنامه‌ریزی شده؛ نمونه بعدی برنامه‌های آموزشی هست که تدارک شده و نمونه های دیگر که در حوزه‌گفتمان‌سازی و فضاسازی قرآنی است که در مدارس علمیه استان قزوین انجام شده. البته نیاز هست که نقشه راه برای سال ۱۴۰۳ تدوین شود و هدف‌گزاری بیشتری در این زمینه شود و مدیران مدارس اهتمام بیشتری به این موضوع داشته‌باشند که باید از حمایت‌های ارزشمند مدیر حوزه‌علمیه استان قزوین و مجموعه مسئولین تهذیب استان تقدیر نمایم.

حجت الاسلام مقنی در ادامه افزود: در زمینه کادرسازی، دوره تربیت استاد تجوید آماده‌سازی شده و همچنین دوره دانش افزایی اساتید تجوید را در اوایل تیر خواهیم داشت که امروز ارزیابی آن در قزوین انجام شد تا ان شاالله جمعی از طلاب استان قزوین در این دوره حضور داشته‌ باشند.

وی ادامه داد: نمونه دیگری از گفتمان‌سازی قرآنی در حوزه علمیه قزوین بحث حفظ قرآن‌کریم را که در چند مدرسه استان فعال است.

و با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده‌میلیون حافظ قرآن‌کریم، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه یکی از بسترهای مهم تربیت حافظ قرآن و تحقق مطالبه حضرت آقا می‌باشد که مدیران مدارس علمیه نسبت‌به این مسئله باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: یکی‌دیگر از حوزه‌های مطالبات مقام معظم رهبری تربیت ده تا پانزده‌میلیون نفر، آشنا با معارف قرآن می‌باشد که زیرساخت این امر با حوزه‌ها و روحانیون و مبلّغین می‌باشد که البته در این زمینه هم چندین برنامه برای حوزه علمیه تدوین شده: یکی دوره ترجمه و مفاهیم هست، دوره تدبّر در قرآن کریم و تربیت مروّج قرآن و دوره بیان تفسیر برای طلاب مبلغ هست که در هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام مقنی به تشریح برخی فعالیت‌های این اداره کل در دو حوزه آموزش و ترویج پرداخت و اظهار کرد: در طول سال تحصیلی که امکان برگزاری دوره‌های تربیت مدرس و تربیت معلم قرآن کریم کمتر وجود دارد، برنامه‌ریزی می‌شود که کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت در مدارس علمیه برگزار شود.

وی فعالیت‌های قرآنی در حوزه علمیه قزوین را رضایت‌بخش دانست و بیان کرد: مسابقات قرآن و حدیث، اجرای کرسی‌های تلاوت و محافل مناسبتی قرآن و عترت چه در سالهای گذشته و امسال با همکاری و حمایت ارزشمند مدیر حوزه علمیه قزوین به خوبی در مدارس علمیه قزوین مشهود بوده که جای تقدیر و تشکر است.

ایشان در پایان اذعان داشت: خدا را شاکریم که در حوزه علمیه استان این نگاه قرآنی را می‌بینیم، هم در نگاه مدیران استان مخصوصا مدیر حوزه‌ علمیه، و بالاتر از نگاه مدیران در نظر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه استان که خودشان مروّج و مشوّق فعالیت‌های قرآنی در استان بودند، چه در حوزه علمیه چه در خارج از حوزه علمیه شاهدیم که فعالیت‌های قرآنی را اهمیت می‌دهند که جزء ظرفیت‌های مهم این استان محسوب می‌شود و الحمدلله با انسجامی که بین دوستان و آقایان علما و غیر علما هست می‌شود یک اتفاق بسیار خوبی رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha