دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نمایشگاه کتاب تهران

حوزه/ مدیر انتشارات صریر و مدیر روابط عمومی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: بنیاد حفظ و نشر آثار به صورت یک نشر متمرکز در نمایشگاه کتاب تهران با عرضه ۲۰۰۰ کتاب شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید رضا میربابا، مدیر انتشارات صریر و مدیر روابط عمومی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: امسال بنیاد حفظ و نشر آثار به صورت یک نشر متمرکز در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند. بنیاد به همراه ۲۰ ناشر استانی که در داخل مجموعه حضور دارند.

او افزود: بنیاد حفظ و نشر آثار با ۲۰۰۰ اثر از سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به نمایشگاه می‌آید که از این تعداد ۲۰۰ عنوان از تازه‌های نشر است که تعدادی از این عناوین تازه به حوزه کودک و نوجوان اختصاص دارد، از جمله «یک هادی عزیز»، «ایران ما»، چاپ ششم «عصمت» با ویراست جدید و … که در نشر صریر به چاپ رسیدند.

مدیر انتشارات صریر بیان کرد: ناشران استانی و نشرهای وابسته به بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تقریباً هر کدام ۱۰ تا ۲۰ عنوان اثر تازه برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران دارند.

میربابا گفت: در غرفه انتشارات کودک صریر به عنوان ناشر تخصصی در حوزه دفاع مقدس حضور دارد، همین طور که می‌دانید ناشر کودک در حوزه دفاع مقدس خیلی کم است که ما به عنوان ناشر تخصصی کودک چند سال است در نمایشگاه کتاب تهران حضور داریم. ما در بنیاد علاوه بر معرفی و عرضه کتاب‌های کودک دفاع مقدس برنامه‌های جانبی تدارک دیدیم مانند دعوت از نویسندگان حوزه کودک به غرفه، برپایی مسابقه ادبی و نقاشی برای کودکان است که هر سال آن را برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: داستان نیمه بازی را برای بچه‌ها تعریف می‌کنم که ادامه داستان با خلاقیت بچه‌ها به ویژه در گروه سنی نوجوان طراحی شده که ان‌شاء‌الله به بچه‌های منتخب هدایای نفیسی ارائه می‌دهیم.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: در غرفه بزرگسال که در شبستان قرار دارد، ناشران وابسته به بنیاد هم هستند و برنامه‌های جنبی هم در این بخش از جمله رونمایی، بررسی و نقد کتاب‌ها را تدارک دیدیم و برای هر استان یک برنامه رونمایی در نظر گرفتیم که برنامه تازه‌های نشر را در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس یا سالن‌های گوشه، کوشک کتاب برگزار خواهیم کرد. ضمناً بحث و برسی درباره ادبیات دفاع مقدس، زندگی‌نامه‌نویسی، خاطره‌نگاری و خاطره‌نویسی و نشر و اقتصاد آن را هم طی نشست‌هایی در نمایشگاه کتاب تهران دنبال خواهیم کرد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha